رگبار باران و خیزش گردوخاک در برخی از استان‌های کشور (1402/04/30)



بارش باران در کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در مورد وضعیت هوای کشور با بیان اینکه روز جمعه (۳۰ تیرماه) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود، گفت: بیشینه بارش در اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی است.

 

وی ادامه داد: این وضعیت روز شنبه(۳۱ تیرماه) و با شدت کمتر در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی نیز انتظار می‌رود، گفت: روزهای یکشنبه تا سه شنبه (یک تا سوم مرداد ماه) نیز در برخی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

ضیاییان با بیان اینکه طی دو روز آینده در برخی نقاط واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست، گفت:  طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین از جمعه تا یکشنبه (۳۰ تیرماه تا اول مردادماه) در بعضی ساعات سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از مناطق استان‌های خوزستان، غرب ایلام و غرب کرمانشاه دور از انتظار نمی‌باشد و روز جمعه (۳۰ تیرماه) خلیج فارس و شنبه و یکشنبه (۳۱ تیر و اول مردادماه) دریای عمان بویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: روز جمعه ۳۰ تیرماه آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی  وزش باد شدید  پیش‌بینی می‌شود و بیشینه هوا ۳۹ درجه و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و برای روز شنبه ۳۱ تیرماه نیز آسمان تهران آفتابی، صاف تا کمی ابری گاهش وزش گرد و خاک پسش بینی می‌شود که دمای هوای نیز در بیشترین حالت ۴۰ درجه و در کمترین حالت به ۲۸ سانتیگراد می‌رسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------