بحران آب در ملاشیه اهواز/ ۱۲ هزار نفر با مشکل تامین آب مواجه‌ هستند



بی آبی در ملاشیه،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
خوزستان به عنوان پر رودخانه‌ترین استان کشور، تابستان‌های پر چالشی را در حوزه آبی طیِ سال‌های اخیر تجربه کرده است. در سال جاری نیز تعدادی از شهرها و مناطق استان دچار مشکل آبی شده‌اند که تازه‌ترین آن‌ها ملاشیه یکی از مناطق اهواز در گرمای بیش از اندازه هوا است.

به گزارش ایلنا، در سال‌های اخیر تابستان‌های گرم خوزستان همواره با مسائل آبی گره می‌خورد؛ از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان با وجود رودخانه‌ و سدهای بزرگ، اما باز هم مردم با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

در خوزستان نه تنها تالاب‌ها و شهرهای حوضه‌های پایین دست رودخانه‌ها با مشکلات آبی مواجه‌اند بلکه مردم مناطق شمالی استان هم در کنار سدهای بزرگ‌ نیز با کمک چهارپایان آب شرب را خریداری و از مناطق سخت‌گذر به روستاهای خود منتقل می‌کنند.

 

ملاشیه اهواز نیز حدودا یک ماهی می‌شود با قطعی آب مواجه شده و جمعیت چند هزار نفری این منطقه در گرمای طاقت فرسا باید با مشکل بی آبی روزگار بگذرانند.

 

یک زن خانه‌دار ساکن منطقه ملاشیه در این باره گفت: حدودا یک ماهی می‌شود که آب نداریم و مسئولان به دادمان نمی‌رسند. اینجا افراد مسن، کودکان و کارگران زیادی داریم که نیازمند آب جهت شستشو و استحمام هستند.

 

وی افزود: تانکرهای آبرسانی معمولاً به صورت نامنظم و بدون اطلاع قبلی وارد منطقه می‌شوند. دیروز ساعت ۳ صبح به محله‌مان آمدند و تنها تعدادی از افراد توانستند آب دریافت کنند.

 

این خانم خانه‌دار عنوان کرد: تا کی باید از طریق تانکر به ما آبرسانی شود؟ اینجا جمعیت زیادی داریم و بدون آب آنهم در این هوای بسیار گرم شرایط سختی را می‌گذرانیم.

 

فاطمه کاظمی یکی از فعالان رسانه‌ای این منطقه هم گفت: از اوایل تیرماه آب منطقه ملاشیه قطع شده به طوری که آبرسانی توسط نیروهای سپاه و آتش‌نشانی با تانکر انجام می‌شود.

 

وی افزود: تقریبا ۱۲ خیابان انتهایی ملاشیه دچار تنش آبی شده‌اند؛ آبرسانی با تانکر در حالی انجام می‌شود که کفاف نیازهای روزانه مردم را نمی‌دهد؛ نیاز روزانه بیش از ۲۰ تانکر است اما روزانه ۱۲ تا ۱۳ تانکر آب وارد منطقه می‌شود.

 

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه آبرسانی تنها در شب انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: این در حالی است که در طول روز هیچ آبرسانی انجام نمی‌شود. انتظار می‌رود مسئولان مربوطه اقداماتی جدی انجام داده و آب پایدار را برای منطقه فراهم کنند.

 

پیش‌تر هم مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان در گفت و گویی، ملاشیه را از جمله مناطق حاشیه‌ای اهواز عنوان کرد که در سال‌های گذشته نیز با مشکل کمبود آب مواجه بوده و با رشد جمعیت به توسعه زیرساخت‌های آن توجهی نشده که قطعا با افزایش دما و افزایش شدید مصرف آب در مناطق بالا دست حدود ۱۸ درصد از جمعیت ملاشیه یعنی ۱۲ هزار نفر با مشکل تامین آب مواجه شدند.

 

محمدرضا کرمی نژاد گفت: به محض ایجاد مشکلات آبی در ملاشیه ترمیم خطوط و افزایش سه برابری آبرسانی به این منطقه در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر ظرفیت آبرسانی نسبت به چند هفته قبل تا چهار برابر شده و روزانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برای آن منطقه آب تامین می‌شود.

 

کرمی‌نژاد با اشاره به ۸۹ درصد انشعابات غیر مجاز در این منطقه و  آبرسانی به ملاشیه در سال‌های اخیر به صورت ساعتی، گفت: به دنبال افزایش آبرسانی به این شبکه و تامین آب به صورت شبانه‌روزی و پایدار هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------