بارش پراکنده در راه برخی استان‌ها/ کاهش نسبی دما در نوار شمالی از هفته آتی



آب و هوای ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع بارش خفیف در گیلان و شرق مازندران طی امروز خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در گیلان و شرق مازندران بارش خفیف رخ می دهد.

 

به گفته وی، طی سه روز آینده در شرق به ویژه منطقه زابل، مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، بارش پراکنده در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، اردبیل و خراسان شمالی رخ می دهد، افزود: یکشنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر تشدید شده و گستره آن کل نوار شمالی را در بر می گیرد و دوشنبه بارش پراکنده در مناطق ذکر شده ادامه دارد.

 

ضیاییان همچنین این را هم گفت که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد کاهش نسبی دما در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب کشور خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: امروز دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه ( ۲۳ تیر) صاف، گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد و گاهش وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۲۴ تیر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز اردبیل با دمای ۱۲ درجه و فردا شهرکرد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------