جزئیات آموزش زبان چینی در مدارس ایران



آموزش زبان چینی در مدارس ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش جزئیات آموزش زبان چینی در مدارس را ارائه کرد.

به گزارش مهر، نشست خبری محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش صبح امروز با موضوع ابلاغ مصوبات جدید شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش زبان‌های خارجی برگزار شد.

 

وی با طرح این سوال که آیا ما نیروی انسانی لازم برای آموزش زبان چینی را در اختیار داریم یا خیر گفت: مشخص است که نظام آموزشی چنین نیرویی را به میزان کافی در اختیار ندارد. آموزش و پرورش می‌تواند با ترکیب آموزش مجازی و حضوری و تجاربی که از این نوع آموزش در دوره کرونا دست یافت استفاده‌های نوینی کند و یکی از این اقدامات این است که آموزش زبان خارجی را به صورت بر خط ارائه کنیم و دانش آموزانی که مایل به آموزش زبان چینی هستند با این شیوه زبان چینی را بیاموزند.

 

امانی طهرانی تاکید کرد: معلمان به صورت حضوری هم می‌توانند این فضا را ایجاد کنند تا هر چند وقت یک‌بار دانش آموزان را ببینند. گشودن این کار نیازمند یک اقدام قانونی بود که این اقدام را انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه مؤسسان ذی صلاح که دارای تاییدیه از آموزش و پرورش هستند می‌توانند پای کار بیایند. گفت: ما نمی‌توانیم مدارس را اجبار کنیم آموزش زبان خارجی به صورت حضوری در فضای رسمی باشد. مناسب دیدیم که آموزش زبان خارجی به جای آموزش یک جلسه در هفته، در دوره‌های فشرده صورت گیرد و وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره از متفکران خواست تا اندیشده‌ ای نوین در آموزش زبان خارجی ایجاد کنیم و کاری کنیم که بهره بیشتری از آموزش زبان خارجی ببریم.

 

امانی طهرانی با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی متولی آموزش زبان خارجی است؛ گفت: ممکن است حتی فقط ۱۵ دانش آموز در کل کشور متقاضی آموزش زبان چینی باشند. ما در خارج از سطح مدرسه، آموزش زبان خارجی را پیگیری می‌کنیم و در فضای مجازی می‌خواهیم این تجربه را بیشتر کنیم که آموزش رسمی از طریق فضای غیر رسمی باشد.

 

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دانش آموزی که متقاضی آموزش یک زبان خارجی خاص مثل زبان چینی است طبیعتاً می‌تواند در مؤسسات خصوصی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش تحصیل کند و طبیعی است که مایل است هزینه آن را بپردازد.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: نمرات این درس هم در معدل اثرگذار است و می‌تواند در امتحانات نهایی هم با سیاست‌ها و شیوه‌های آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گیرد. همه مصوبات نظام آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش با تأخیر و پس از گذراندن مراحل اداری اجرایی شده است و این مصوبه هم با طی مراحل اجرایی خواهد شد.

 

امانی طهرانی تاکید کرد: آموزش تنها یک زبان خارجی مورد تأیید است و ارزیابی نمره درس در کانون ملی زبان و یا سایر مؤسسات مورد تأیید صورت قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------