دولت رئیسی بی‌سر و صدا سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کند



سند 2030،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
در آخرین گزارشی که از نهاد حمایتی سند ۲۰۳۰ منتشر شده نوشته شده است: گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) توسط جمهوری اسلامی ایران ریاست می‌شود.

به گزارش دیده‌بان ایران، دولت رییسی در حال اجرای سند ۲۰۳۰ است در حالی که پیشتر همین جناح که اکنون حاکم شده ۲۰۳۰ را سند خود فروختگی دولت مردان می‌دانست.

 

به عنوان مثال معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری جلسه ایورا را برگذار کرد ایورا نهاد حمایتی سند ۲۰۳۰ است.

 

در آخرین سند منتشر شده در سایت ایورا نوشته شده است: ایورا متعهد به برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان است. ایورا در نوامبر ۲۰۱۳ در جلسه ۱۳مین شورای وزیران در پرث، استرالیا، توانمندسازی اقتصادی زنان را به عنوان یک حوزه ویژه تمرکز تأسیس کرد.

 

در روز جهانی زن 2022، ایورا اعلامیه تعهد جنسیتی ایورا را منتشر کرد. بخش‌های کلیدی آن شامل موارد زیر هستند:

 

۲۳ کشور عضو ایورا بهترین تلاش خود را برای رسیدن به نسبت حضور زنان به مردان ۴۰:۴۰:۲۰ در تمامی جلسات، فعالیت‌ها و رویدادهای ایورا تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده‌اند.

 

تلاش برای رسیدن به نسبت سخنرانان یا رؤسای هیئت‌های وفد زن به مرد ۴۰:۴۰:۲۰ در جلسات، فعالیت‌ها و رویدادهای ایورا تا سال ۲۰۳۰.

 

تلاش برای رسیدن به نسبت زنان به مردان ۴۰:۴۰:۲۰ در جایگاه‌های مدیریتی در دبیرخانه ایورا تا سال ۲۰۳۰.

 

بیان دوباره تعهد مشترک ایورا به هدف ۵ برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰: رسیدن به برابری جنسیتی و توانمندسازی کلیه زنان و دختران.

 

تشخیص ایورا از این موضوع که مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در تصمیم‌گیری برای دستیابی به هدف اول منشور ایورا، یعنی ترویج رشد پایدار و توسعه متوازن منطقه و کشورهای عضو و ایجاد زمینه‌ی مشترک برای همکاری‌های اقتصادی منطقه، ضروری است.

 

همکاری با سازمان زنان سازمان ملل متحد: سازمان زنان سازمان ملل متحد در حال حاضر پروژه توانمندسازی اقتصادی زنان در دور اقیانوس هند را با حمایت استرالیا اجرا می‌کند. این پروژه سه ساله (2018-2021) با عرضه گزارش‌های تحقیقاتی و برگزاری سری وبینارها و کارگاه‌ها برای توانمندسازی کشورهای عضو ایورا و ترویج و کمک به اجرای اصول توانمندسازی زنان (WEPs) ارائه می‌شود.

 

در ماه اوت ۲۰۱۸، وزرای ایورا و رؤسای هیئت‌های وفد مسئول توانمندسازی زنان، «اعلامیه بالاکلاوا درباره توانمندسازی اقتصادی زنان و برابری جنسیتی به‌عنوان پیش‌نیاز برای توسعت پایدار» را به تصویب رساندند که تأکید کرد که شامل برداشت جنسیتی، برابری جنسیتی و حقوق زنان و دختران برای رشد پایدار و متوازن قوی ضروری هستند.

 

پروژه «زنان کسب‌وکار»، که منابع آن به اتاق بازرگانی در سراسر منطقه دور اقیانوس هند درباره مسائل مربوط به توانمندسازی اقتصادی زنان ارائه می‌شود. برای دسترسی به این منابع، وب‌سایت پروژه اتاق بازرگانی و صنعت استرالیا (ACCI) را ببینید.

 

وزرای امور خارجه ایورا در بالی، اندونزی (اکتبر ۲۰۱۶) اعلامیه ایورا درباره برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان را منتشر کردند. این اعلامیه تعهد کشورهای عضو ایورا به توانمندسازی زنان و دختران را به عنوان مرکزی برای رسیدن به رشد اقتصادی شامل‌گرد و پایدار تأیید می‌کند. با همکاری در WGWEE، کشورهای عضو ایورا در حال همکاری برای توانمندسازی زنان هستند، از جمله افزایش آگاهی و توانمندسازی. همه‌ی برنامه‌های صندوق ویژه ایورا و دستورالعمل‌های پروژه حالا در برنامه‌ریزی و اجرا خود حساس به جنسیت هستند و باید برای مستقیم شدن مزایای زنان ثابت کنند.

 

گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان

گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) سازمان اقیانوس هند (IORA) است که مسئولیت بهبود توانمندسازی اقتصادی زنان را در این سازمان دارد و در ماه اوت سال ۲۰۱۸ تأسیس شد.

 

هدف اصلی گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) بررسی فرصت‌ها و راهکارهایی برای همکاری کشورهای عضو IORA در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان در منطقه است. تأسیس WGWEE یکی از تحویل‌های کلیدی طرح عملیاتی IORA 2017-2021 است.

 

گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) برنامه کاری برای فعالیت‌های کشورهای عضو در منطقه اقیانوس هند برای تسهیل توانمندسازی اقتصادی زنان را دارد. این برنامه کاری بر اساس کنکورد جاکارتا و طرح عملیاتی IORA 2017-2021 استوار است. این برنامه شامل فعالیت‌هایی برای در نظر گرفتن جنسیت در تمامی حوزه‌های اولویتی IORA، بهبود مشارکت زنان در رویدادهای IORA، بهبود شامل شدن زنان در خدمات مالی، حمایت و ترویج آموزش کارآفرینی برای زنان، اجرای پروژه‌های مبتنی بر تحقیقات برای افزایش توانمندسازی اقتصادی زنان و ترویج اصول توانمندسازی زنان (WEPs) است.

 

در حال حاضر، گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) توسط جمهوری اسلامی ایران ریاست می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------