«حر منصوری» دیده‌بان میانکاله بازداشت شد



حر منصوری،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
حر منصوری فعال محیط زیست مازندران بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه ۱۳ تیرماه) بازداشت شد.

به گزارش شرق، فاطمه منصوری دختر حر منصوری خبر بازداشت پدرش را تایید کرد. 

 

او با تاکید بر اینکه دلیل بازداشت پدر را نمی‌دانم، می‌گوید که حدود ساعت دو بعدازظهر امروز طی تماسی تلفنی با «حر منصوری» از بازداشت او خبردار شده است. اما هنوز نمی‌داند نهاد بازداشت‌کننده کجا بوده است.

 

گفته می‌شود این فعال محیط زیست استان مازندران، در محل برگزاری نشست خبری پتروشیمی میانکاله بازداشت شده است. این نشست خبری ظهر امروز در مرتع حسین‌آباد در بهشهر مازندران توسط سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی امیرآباد برگزار شد. 

 

بازداشت حر منصوری این فعال محیط زیست، تاکنون بازتاب بسیاری در رسانه‌ها و فضای مجازی ایران داشته و باعث اعتراض فعالان محیط زیست و روزنامه‌نگاران شده است. 

 

حر منصوری یکی از منتقدان جدی ساخت «پتروشیمی امیرآباد مازندران» است که از اول تیرماه امسال همزمان با شروع بکار مجدد سرمایه‌گذار پتروشیمی در مرتع حسین‌آباد، نسبت به اجرای این پروژه ابراز نگرانی کرده است.

 

همچنین این فعال محیط زیست در دو سال گذشته، بارها ایرادات قانونی، فنی و محیط ‌زیستی پروژه پتروشیمی میانکاله را بیان کرده و همواره این سوال را مطرح کرده که چرا باید پتروشیمی میانکاله بدون اخذ مجوز قانونی در مرتع ملی اجرا شود؟ 

 

گفتنی است؛ دستور توقف پروژه پتروشیمی امیرآباد مازندران در اردیبهشت ۱۴۰۱ از سوی دادستان کشور صادر شده و سازمان حفاظت محیط زیست بارها مخالفتش را با اجرای این پروژه اعلام کرده اما سرمایه‌گذار طی دو هفته اخیر ۹۰ هکتار از مرتع ملی حسین‌آباد در بهشهر مازندران را بدون مجوز قانونی فنس‌کشی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------