قطعی آب در ‌برخی ‌شهرک‌های صنعتی استان سمنان/ صنعت گرمسار روزانه ۱۹ ساعت آب ندارد



قطعی آب در سمنان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه در برخی از شهرک‌های صنعتی استان قطعی آب داریم به ۸ قطعی آب در واحدهای صنعتی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: بخش صنعت گرمسار روزانه ۱۹ ساعت قطعی آب دارند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا باقری بعدازظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این استان مشکل کمبود آب دارد اظهار داشت: این کمبود آب به‌تبع روی بخش صنعت نیز تأثیرگذار است و بسیاری از واحدهای صنعتی استان با کمبود آب مواجه هستند.

 

وی با بیان اینکه در استان سمنان اولویت تأمین آب برای شرب است گفت: در شهرک صنعتی سمنان علاوه بر کمبود آب برای واحدهای صنعتی مشکل کمبود آب شرب نیز وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین آب برای واحدهای صنعتی این استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 145 لیتر بر ثانیه آب برای واحدهای صنعتی تأمین شد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه در برخی از شهرک‌های صنعتی استان قطعی آب داریم به 8 قطعی آب در واحدهای صنعتی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: بخش صنعت گرمسار روزانه 19 ساعت قطعی آب دارند.

 

باقری با بیان اینکه شهرک صنعتی گرمسار 124 لیتر بر ثانیه تخصیص آب از حبله‌رود دارد افزود: اما به خاطر خشکسالی و کمبود آب و کاهش دبی آب در حبله رود آبی نیست که تخصیص داشته باشد.

 

باقری با بیان اینکه تأمین آب از محل پساب شهری نیز به جد پیگیری می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر پروژه پساب سمنان به پیمانکار سپرده شده و امیدوارم این پروژه به‌زودی به نتیجه برسد.

 

وی افزایش کیفیت تصفیه پساب نیز یکی از مسائل موردتوجه‌ است که در قالب طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور بستر لجن‌خشک‌کن برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی خاک و نصب دستگاه ام. بی. آر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان استفاده از پساب‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از پساب برای جلوگیری از توقف تولید مهم بوده و به لحاظ اقتصادی نیز برای واحدهای تولیدی به‌صرفه است.

 

باقری درباره میزان نیاز آبی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی استان سمنان گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی موجود نیاز آبی واحدهای صنعتی 1200 لیتر بر ثانیه برآورد شده که با اقدامات انجام شده برای تأمین آب موردنیاز این واحدهای صنعتی تاکنون 50 درصد نیاز آبی تأمین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نیاز آبی که برای واحدهای صنعتی مستقر برای شهرک‌های صنعتی اعلام شد تنها برای ظرفیت‌ فعلی کافی است و این در حالی است که اکنون یک سوم واحدها به بهره‌برداری رسیده و تعداد 2 هزار واحد دیگر در دست ساخت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------