فرش سنندج جهانی شد



فرش سنندج،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
استاندار کردستان از ثبت فرش سنندج در سند رسمی سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا از ثبت فرش سنندج در سند رسمی سازمان جهانی خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته در پروژه توسعه‌ای خوشه فرش دستباف کردستان در دو‌ سال اخیر و حمایت‌‌های مرکز ملی فرش ایران، فرش دستباف سنندج معروف به فرش یک پود سنه(سنندج)، به عنوان یک میراث ماندگار بشری و یک برند بین‌المللی در یک سند معتبر و رسمی در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) در کشور سوئیس به ثبت رسید.

 

وی افزود: ثبت برند جهانی فرش یک پود سنه که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین دستاورد های هنر صنعت فرش دستباف کردستان برشمرد بر اساس معاهده لیسبون و طی یک فرآیند کاملا فنی و کارشناسی و مطابق با قوانین بین‌المللی و قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی ثبت شده است.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت جهانی فرش سنندج دومین اتفاق بزرگ و مبارکی برای همه مردم استان و به خصوص هنرمندان دخیل در صنعت فرش دیار اردلان است، گفت: هر چند نام و آوازه فرش سنندج نیز همانند فرش بیجار فراگیر است اما ثبت آن در یک سازمان بین‌المللی بر شهرت این هنر فاخر می‌افزاید.

 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: برنامه‌هایی برای معرفی فرش سنندج و بیجار به عنوان یک برند خاص و ویژه کشور، منطقه و جهان در دست اجرا داریم تا بلکه این مهم بتواند تغییرات اساسی در زندگی و معیشت شاغلان حوزه فرش به‌وجود بیاورد.

 

به گزارش تسنیم، هشتم تیرماه جاری نیز فرش بیجار ثبت جهانی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------