عربستان: حج عمره بلافاصله پس از خروج حجاج آغاز می‌شود



حج عمره،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
عربستان سعودی اعلام کرد: موسم عمره بلافاصله پس از پایان موسم حج و خروج حجاج از سرزمین وحی آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، عبدالفتاح المشاط، معاون وزیر حج عربستان سعودی شامگاه جمعه 9 تیر در اظهاراتی تأیید کرد موسم عمره بلافاصله پس از موسم حج آغاز خواهد شد.

 

حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشورمان نیز یک هفته پیش به اقدامات انجام شده برای برقراری مجدد عمره اشاره و اعلام کرده بود: درخواست عربستانی‌ها اعزام زائران عمره بلافاصله پس از پایان حج تمتع است، اما ما نیاز به فرصت داریم.

 

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:‌ وزارت حج و عمره عربستان سعودی به‌تازگی اعلام کرده بود متقاضیان عمره از داخل عربستان با مراجعه به پایگاه‌های ویژه ثبت نام عمره در این کشور وابسته به حرمین شریفین و متقاضیان از خارج از این کشور نیز با نهاد‌های ذیربط در کشورشان در ارتباط باشند.

 

اداره کل گذرنامه عربستان سعودی نیز جمعه آمادگی خود را برای تکمیل مراحل خروج زائران موسم حج امسال 1444 هجری قمری در بنادر مختلف بین‌المللی این کشور (هوایی، زمینی و دریایی) اعلام کرد.

 

این اداره افزوده است: همه ظرفیت‌های انسانی و فناوری‌های پشتیبانی شده با سامانه‌های امنیتی مدرن را برای اجرای این مرحله از طرح خود در موسم حج و ارائه همه خدمات لازم برای تسهیل خروج حجاج با سهولت کامل به کار گرفته است.

 

توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که عربستان سعودی از همین حالا تدارک ساز و کار و برنامه‌های مربوط به حج 1445 را آغاز کرده است.

 

وی از همه کشور‌ها خواسته است از همین حالا برای حج سال آینده آماده و با مسئولان سعودی در ارتباط باشند تا خدمات درخور حجاج کشورهایشان به آن‌ها ارائه شود.

 

بسیاری از حجاج دیروز جمعه 9 تیر با پایان اجتماع بزرگ خود در سرزمین منا به سمت مکه حرکت کردند تا با انجام دادن طواف و سپس سعی صفا و مروه و در نهایت طواف نساء مناسک حج خود را به پایان رسانند.

 

بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از خارج عربستان به حج امسال مشرف شدند و در مجموع تعداد حجاج به یک میلیون و 845 هزار و 45 نفر رسید.

 

از فردا حجاج سعودی به شهر‌های خود بازمی‌گردند. بازگشت زائران سایر کشور‌ها هم در روز‌های آینده آغاز می‌شود و کاروان‌های مدینه اول که قبل از حاجی شدن به مدینه منوره مشرف شده بودند، به کشور‌های خود بازمی‌گردند. کاروان‌‍‌های مدینه دوم نیز به مدینه مشرف می‌شوند و پس از زیارت حرم نبوی و بقیع، از فرودگاه مدینه به کشور‌های خود برمی‌گردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------