رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها/ کاهش دما در نوار شمالی کشور



وضعیت آب و هوای ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز شنبه (۱۰ تیر) با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. در این روز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

 وی افزود: یکشنبه(۱۱ تیر) این وضعیت با شدت کمتر در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم دارد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی و چهارشنبه (۱۴ تیر) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شمال غرب بارش پراکنده دور از انتظار نیست. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و یکشنبه تا سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

 

ضیاییان افزود: دریای خزر طی روزهای شنبه و یکشنبه و شرق دریای عمان و خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج خواهند بود. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۱ تیر) صاف، گاهی وزش باد، در اواخر وقت وزش باد شدید و گاهی غبار رقیق  با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه( ۱۲ تیر) صاف گاهی وزش باد با احتمال غبارآلودگی و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیر) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------