تصویر ناراحت‌کننده از «هلیا»/ یوز مادر دنبالِ فرزند کشته‌شده‌اش می‌گردد



یوزپلنگ ایرانی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
تصویری ناراحت‌کننده از «هلیا»، یوزپلنگ ایرانی پارک ملی توران شاهرود و یک توله‌ او را در انتظار فرزند کشته‌شده‌اش در جاده میامی- عباس‌آباد ثبت شده است.

به گزارش فارس، شماری از دوستداران محیط‌زیست تصویری را ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد «هلیا»، یوزپلنگ ایرانی پارک ملی توران شاهرود و توله باقیمانده‌اش در حاشیه جاده میامی- عباس‌آباد به دنبال توله کشته‌شده در سانحه اخیر هستند.

 

به گفته آنها، بعد از کشته شدن یکی از توله‌های هلیا در هفتم تیرماه در جاده میامی- عباس‌آباد، مادر و‌ توله باقیمانده در جست‌وجوی آن، چند شبانه‌روز در همان محل پرسه می‌زنند.

 

علاقه‌مندان به حیات‌وحش در حومه پارک ملی توران عقیده دارند: بیم اتفاق ناگوار دیگری وجود دارد و محیط‌بانان و داوطلبان مردمی شبانه‌روز در محل حادثه حضور دارند تا اوضاع را مدیریت کنند.

 

به گزارش فارس، متأسفانه یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در روزهای اخیر حوالی منطقه موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی- سبزوار بر اثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه و تلف شد.

 

این دومین تصادف جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون است.

 

یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای در خطر انقراض است و در حال حاضر تنها تعداد کمی از آنها در ایران زندگی می‌کنند.

 

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، یوزپلنگی که اخیراً بر اثر تصادف جاده‌ای جان خود را از دست داد، نر بوده و حدود ۲ سال سن داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------