ساخت یک شهر جدید در اصفهان



شهر جدید اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
شهر جدید شیخ بهایی به عنوان چهارمین شهر جدید استان اصفهان قرار است در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اصفهان احداث شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۲۱ شهر جدید در کشور موجود، در حال احداث یا در مرحله مطالعه است. از این بین شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر در استان اصفهان قرار دارد و مقدمات ایجاد شهر جدید «شیخ بهایی» نیز فراهم شده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان از شروع اقدامات مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان خبر داده و گفته  است: ساخت شهر جدید شیخ بهایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق اصفهان در منطقه کمشچه است؛ ظرفیت فاز اول شهر جدید شیخ بهایی ۳۰ هزار واحد مسکونی است و سرریز متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و همچنین اصفهان در این شهر جدید مستقر خواهند شد.

 

جعفری ادامه داد: با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد برای ارتقای کیفیت زندگی دیگر بدنبال مرتبه‌سازی نیستیم چرا که این شیوه با ذائقه فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد و با همین هدف نیز به دنبال احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: اراده دولت بر این است تا جبران مافات کند و امیدواریم در توسعه زیر ساخت‌ها و نهضت ملی مسکن جهش قابل توجهی را داشته باشیم.

 

گفتنی است براساس مصوبات جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان بر ساخت ۳ شهرک و یک شهر جدید در این استان موافقت شد.

 

روز گذشته نیز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان از احداث ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحل جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریا محور خبر داده و گفته است: ۲۷ استان فاقد ساحل در دریای جنوب، معین چهار استان ساحلی جنوب کشور خواهند بود که شهرک ها را برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به مدیریت استان‌ها واگذار خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------