بارش باران در شمال و جنوب ایران/ وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور



باران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش باران در شمال و جنوب ایران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۷ تیرماه) در ارتفاعات شمال و شرق، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۸ و ۹ تیرماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 

ضیاییان افزود: شنبه (۱۰ تیرماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: یکشنبه(۱۱ تیرماه) بارش در سواحل دریای خزر ادامه دارد.

 

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نواحی شرق به‌ویژه منطقه زابل، شمال شرق و بخشهایی از مرکز وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک پیش بینی می.شود. این شرایط طی روزهای جمعه تا یکشنبه در نوار غربی کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز دور از انتظار نیست.

 

وی با بیان اینکه امروز و روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، اظهار کرد: طی پنج روز آینده دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه( ۹ تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------