دومینوی تصادف یوزپلنگ‌ها در جاده مرگ/ یک قلاده یوز دیگر در محور میامی-سبزوار تلف شد



یوزپلنگ،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دومینوی تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها در قطعه میامی-سبزوار از محور ترانزیتی بین‌المللی تهران-مشهد گویا تمامی ندارد و این بار یک قلاده دیگر از این خال‌خالی‌های زیبا در این منطقه بر اثر تصادف با خودرو تلف شد.

به گزارش تسنیم، سوانح جاده‌ای گویا دست از سرنوشت یوزپلنگ های آسیایی بر نمی دارد و این بار نیز یک قلاده یوز ایرانی دیگر در میامی دچار سانحه تصادف و تلف شده است.این دومین مورد تصادف و اتلاف یوزپلنگ‌های آسیایی در این منطقه است و می‌توان گفت که این حادثه دردناک سرنوشت شومی است که همواره یوزهای در معرض انقراض را تهدید می‌کند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ضمن تأیید این خبر گفت: تکرار مجدد تصادف جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان خبر تلخ و نگران‌کننده‌ای است که عموم دوست‌داران حیات وحش را نگران کرده است.

 

بهرامعلی ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه درست سه ماه بعد از سانحه تصادف "ماجراد" یوز ماده زادآور توران که به همراه سه جنینی که در رحم داشت در ششم فروردین‌ماه امسال تلف شد؛ متاسفانه امروز و در ششم تیرماه امسال، بار دیگر یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در حوالی منطقه‌ای موسوم به "چاه قنات" واقع در محور ترانزیتی میامی ـ سبزوار براثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه و تلف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های بیشتر اخبار جدیدتری از هویت این یوز ‌و چگونگی سانحه اعلام می‌شود عنوان کرد: ذخایر و اندام‌های ژنتیکی این یوز نیز برای استفاده در آینده به بانک رویان منتقل خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------