پتروشیمی میانکاله با تایید نهایی محیط زیست می‌تواند ساخته شود



پتروشیمی میانکاله،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
پتروشیمی میانکاله با داشتن بسیاری از مجوز‌ها از دستگاه‌های مختلف، با تایید نهایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند احداث شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عطا الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اداره کل محیط زیست مازندران در صدور مجوز‌های در سطح ملی مثل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها تفویض اختیار نیست به همین دلیل در خصوص ساخت پالایشگاه مازندران بلافاصله موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع داده شده است تا سازمان  موضع گیری نهایی کند.

 

او افزود: سازمان محیط زیست معتقد است این طرح باید مجوز‌ نهایی محیط زیستی را می‌گرفت و چون مجوز نهایی نگرفته است فنس کشی آن توسط دادستان کشور متوقف شده است.

 

 کاویان ادامه داد: محلی که برای ساخت پتروشیمی میانکاله در نظر گرفته شده است حدود ۴ هزار و ۲۰۰ متر از پناهگاه حیات وحش و تالاب میانکاله فاصله دارد و با داشتن بسیاری از مجوز‌ها از دستگاه‌های مختلف، با تایید نهایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند احداث شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: سازمان بازرسی کشور پیرو دستور رییس جمهور به موضوع احداث این پالایشگاه وارد شده و بررسی کرده است.

 

او  با بیان اینکه سرمایه گذار برخی مجوز‌های آب، برق گاز و  قرارداد تخصیص زمین از منابع طبیعی و امور اراضی را دریافت کرده است، ادامه داد: سازمان بازرسی با این شرایط پیشنهاد کرد با توجه به اینکه این موارد در گذشته صورت گرفته است مساعدت لازم با سرمایه گذار این طرح انجام و پالایشگاه پتروشیمی در نقطه دیگری از استان مازندران احداث شود.

 

کاویان گفت: اینکه مسیر اجرایی آن چه پیش خواهد رفت باید دید در سطح ملی رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و سازمان محیط کشور چه تصمیمی برای احداث پالایشگاه پتروشیمی مازندران خواهند گرفت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: این پتروشیمی با عنوان امیرآباد مازندران بود که مکاتباتی با محیط زیست صورت گرفته مبنی بر اینکه موافقت اصولی آن به پتروشیمی گهرمازندران تغییر نام داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------