قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان/ آب و فاضلاب: شرایط بحرانی ‌را هشدار داده بود‌یم



قطعی آب در کرمان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
در پی قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان، مدیر امور آب و فاضلاب ‌کرمان ضمن عذرخواهی از مردم گفت: زمانی که با موج گرما مواجه شده و با پیک مصرف آب روبه‌رو می‌شویم این مشکل در نقاط زیادی از شهر به چشم می‌خورد.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا فروغی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان، با عذرخواهی از شهروندان کرمان به دلیل قطعی آب در شهر کرمان، اظهار داشت: متاسفانه بخش‌های زیادی از شهر کرمان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله شهرک سیدی، شهرک شهید همت، شهرک قمر بنی‌هاشم، شهرک چهارده معصوم و مناطقی از شهر کرمان دچار قطعی آب شدند.

 

وی با بیان اینکه در حالت عادی آب کافی برای تمام شهروندان کرمان داریم اما زمانی که با موج گرما مواجه شده و با پیک مصرف آب روبه‌رو می‌شویم این مشکل در نقاط زیادی از شهر به چشم می‌خورد، گفت: امسال گرمای هوا به ویژه در 30 سال قبل به ویژه در ساعات شب بی‌سابقه بود به طوری که باعث شده کولرهای آبی در اکثر خانه‌ها تا صبح روشن باشد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه کولرهای آبی در 24 ساعت چیزی در حدود 400 تا 600 لیتر مصرف آب دارند، افزود: امسال مصرف به شدت بالا رفته است و اگر زمان استفاده از کولرهای آبی را به حداقل برسانیم کمک می‌کنیم که همه از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه براساس برآوردی که انجام دادیم 3 هزار و 400 لیتر بر ثانیه نیاز آبی کرمان است، ادامه داد: آبی که الان تامین می‌کنیم چیزی در حدود 2 هزار تا 2 هزار و 100 لیتر بر ثانیه است و به این دلیل با مشکل کمبود آب در کرمان مواجه هستیم.

 

فروغی با اشاره به اینکه برآوردهای ما نشان می‌دهد که اگر شهروندان ما 10 درصد در آب مصرفی خود صرفه جویی کنند مشکل قطعی آب در شهر کرمان کاملاً حل و حداقل‌های نیاز آبی کرمان تامین می‌شود، گفت: در این روزها به عده‌ای از همشهریان در برخی از نقاط شهر اصلاً آب نمی‌رسد و در وضعیت خیلی بدی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت تولید آب ما در مدار است و از سال قبل تعدادی از چاه‌ها را وارد مدار کردیم، افزود: برای اینکه از این گردنه عبور کنیم نیاز به همراهی همه مردم داریم.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ما بارها شرایط بحرانی کرمان را توضیح دادیم و این قضیه را پیش‌بینی می‌کردیم، بیان کرد: ظرف چند روز آینده سه حلقه چاه دیگر وارد مدار می‌شود تا ظرفیت تولید افزایش پیدا کند و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده وضعیت کمی بهتر شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------