هشدار سیلابی شدن بارش‌ها در ۲ استان/ آغاز توفان شدید در سیستان



وضعیت آب و هوای کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
هواشناسی با صدور هشدارهای سطح نارنجی و زرد، از فعالیت سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید خبر داد و اعلام‌کرد: بارش‌ها برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شدید و با احتمال وقوع سیلاب است.

به گزارش ایرنا، امروز (شنبه) وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش و نفوذ گردوخاک استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی استانهای اصفهان و سمنان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، غرب خوزستان، بوشهر و نوار غربی کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

 

هواشناسی با اشاره به شدت باد برای شمال سیستان‌ و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی‌ و شمال اصفهان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

 

سازمان هوشاناسی نسبت به مخاطرات این سامانه که موجب خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال می‌شود هشدار داده و به منع تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت‌توصیه کرده است.

 

هواشناسی همزمان امروز در هشدار سطح زرد از تداوم فعالیت سامانه بارشی در اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه در شرق سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران خبر داده است. بارش‌ها به صورت رگبار و رعدوبرق است که در ساعت عصر و اوایل شب رخ می‌دهد.

 

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌ها، برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را شدید و با احتمال وقوع سیل اعلام کرده است.

 

اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از توصیه‌های هواشناسی در محلات سیل‌خیز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------