سیاه‌چاله چه نقشی در تولید ماده دارد؟



سیاه‌چاله ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: سیاه‌چاله از جنس ماده نیست و گرانش آن باعث می‌شود که ماده از انرژی تولید شود، درواقع ماده‌ای که توسط سیاه‌چاله هضم می‌شود براساس تابش هاوکینگ به انرژی تبدیل شده و قصد دارد که از سیاه‌چاله خارج شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با  ایمنا، با اشاره به ارتباط سیاه‌چاله با تولید ماده، اظهار کرد: «استیون هاوکینگ» در سال‌های فعالیت خود موفق به دریافت جایزه نوبل برای کشف تابش سیاه‌چاله‌ها شد.

 

وی افزود: دستاوردی که امروزه تحت عنوان «تابش هاوکینگ» شناخته می‌شود، ثابت می‌کند که سیاه‌چاله‌ها قادر به تولید ماده هستند و فرآیندی که در آن‌ها جریان دارد، می‌تواند انرژی را به ماده تبدیل کند.

 

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: این فرآیند باعث تبخیر سیاه‌چاله می‌شود؛ درواقع اصطلاح تبخیر سیاه‌چاله با توجه به ماهیت آنکه از جنس Gravity و عملاً نوعی انرژی است، استفاده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: درواقع سیاه‌چاله از جنس ماده نیست و گرانش آن باعث می‌شود که ماده از انرژی تولید شود؛ درواقع ماده‌ای که توسط سیاه‌چاله هضم می‌شود، براساس تابش هاوکینگ به انرژی تبدیل شده و قصد دارد که از سیاه‌چاله خارج شود.

 

منتظری در رابطه با عوامل دیگری که در تبدیل انرژی به ماده در سیاه‌چاله نقش دارند، گفت: در سیاه‌چاله فوتون کوانتومی نیز وجود دارد که شرایط آن متضاد Gravity است؛ درواقع جهت Gravity همیشه از بیرون به داخل است، اما فوتون از داخل به بیرون سیاه‌چاله حرکت می‌کند.

 

وی تاکید می‌کند: زمانی که به خارج شدن فوتون از سیاه‌چاله اشاره می‌کنیم، درواقع Gravity است که به فوتون‌های کوانتومی یا Matter که همان ماده مرئی سه‌بُعدی موجود در جهان پیرامون ما است، تبدیل می‌شود. انرژی Gravity و ماده مرئی سه‌بُعدی بر اساس فرمول E=mc2 قابل تبدیل به یکدیگر هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------