ریتالین داروی بچه‌های بیش‌فعال است نه...



 

ریتالین داروی بچه‌های بیش‌فعال است نه برای شب‌های امتحان

 

 

ریتالین داروی بچه‌های بیش‌فعال است نه برای شب‌های امتحان

 

 

متأسفانه برخی برای بیدار ماندن در شب‌های امتحان از ریتالین استفاده می‌كنند اما ریتالین داروی بچه‌های بیش‌فعال است، نه برای استفاده در شب‌های امتحان.


حمید صادقیان در گفتگو با فارس اظهار كرد: ریتالین دارویی است كه جهت تنظیم فعالیت‌های مغزی بیشتر برای بچه‌های بیش‌فعال استفاده می‌شود اما به خاطر برخی خواص آن متأسفانه مصرف سوء هم دارد و می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد.


وی افزود: این دارو ابتدا تحت كنترل بود و فقط توسط دانشگاه توزیع می‌شد، ولی به علت عدم دسترسی آسان مردم، داروهای منتخبی را از جمله ریتالین در داروخانه‌های مشخص در نقاط مختلف شهر مجوز توزیع دادیم و البته با توجه به ضوابط تدوین‌شده این داروها توزیع می‌شود.


صادقیان با بیان این‌كه اگر ریتالین به غیر از تجویز توسط پزشكان مشخص‌، تجویز و مصرف شود مورد تأیید دانشگاه نیست، تصریح كرد: از طرف دیگر متأسفانه برخی داروخانه‌ها از مجاری غیر قانونی دارو را تهیه می‌كنند و آن را با قیمت بسیار زیاد توزیع می‌كنند كه این خلاف قانون است و باید برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


وی اضافه كرد: به علت این‌كه بحث تقلب و قاچاق و فروش تأییدنشده ریتالین هم مطرح است، لذا فروش آزاد آن ممنوع شده است.... /  خبرگزارى فارس

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------