کنگره آمریکا تصویب کرد؛ آرشیو اسناد مربوط به یوفوها باید منتشر شود



یوفو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نمایندگان کنگره آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تا اسنادی را که طی چندین سال از یوفوها (UFO) جمع‌آوری شده، منتشر کند.

به گزارش دیجیاتو، کنگره قانونی را به تصویب رسانده که براساس آن آرشیو ملی ایالات‌متحده باید سوابق خود را در مورد اشیاء پرنده ناشناس یا «یوفو» (UFO) منتشر کند. نمایندگان کنگره آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تمام اطلاعاتی را که طی 25 سال گذشته از یوفوها جمع‌آوری شده، منتشر کند. البته به نظر می‌آید برخی از اسنادی که به منافع ملی این کشور مربوط باشند، همچنان محرمانه باقی بمانند.

 

براساس گزارش نیویورک تایمز، اقدام حذف محرمانگی اسناد مربوط به بشقاب پرنده‌ها در لایحه هزینه‌های دفاعی سالانه ایالات‌متحده گنجانده شد و با حمایت دو حزب به تصویب رسید؛ اعضای هر دو حزب از دولت آمریکا می‌خواهند که هرآنچه درمورد بشقاب پرنده‌ها طی این سال‌ها ضبط شده را افشا کند.

 

قانون جدید کنگره درباره انتشار اسناد محرمانه UFO

درصورت امضای این قانون توسط جو بایدن، دولت ایالات متحده ملزم خواهد شد تا هر چیزی که در عرض 25 سال گذشته درباره UFO آرشیو شده بود، فاش کند. احتمال دارد طی این قانون، پروژه موسوم به «کتاب آبی» نیز افشا شود؛ پروژه کتاب آبی، تحقیقات بدنام ارتش ایالات‌متحده در مورد رویدادهای بشقاب پرنده‌ها بین سال‌های 1947 تا 1969 است.

 

البته به نظر می‌آید اطلاعاتی که منافع ملی ایالات متحده را تهدید کند، منتشر نخواهد شد. اما تاکنون معیارهایی برای محک اینکه چه اطلاعاتی باید منتشر شود، اعلام نشده است. طی مذاکرات دو حزب، پیشنهادی نیز داده شد که در آن هر گونه روند بررسی لغو شود و براساس آن وزارت دفاع این کشور باید تمام اسناد خود در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAP را برای عموم منتشر کند، اما این پیشنهاد رد شد و همچنان معیارهایی برای انتشار برخی از اسناد درنظر گرفته خواهد شد.

 

به گفته نیویورک تایمز، نسخه لایحه‌ای که در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، به سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا هرگونه اطلاعات موجود در سوابق افشاشده، منافع امنیت ملی را نقض می‌کند یا خیر. رهبر اکثریت سنا دراین‌باره گفت: «این بدان معناست که طبقه‌بندی سوابق UAPها عمدتاً به عهده همان نهادهایی خواهد بود که افشای آن‌ها را برای دهه‌ها مسدود و مبهم کرده‌اند.»

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------