آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

برایان هوک: دولت بایدن بر اساس «قوانین ایران» بازی می‌کند



برایان هوک،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده سابق آمریکا در امور ایران، دولت کنونی کشورش را به عدم تدوین راهبردی در خاور میانه متهم کرده و تنش های منطقه را ناشی از اقدام این دولت در به حاشیه راندن شرکای خود و ایجاد خلا برشمرد.

به گزارش شفقنا، «برایان هوک» که در دوران زمامداری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای نزدیک به دو سال به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور ایران فعالیت می کرد، در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان سعودی که مشروح آن بامداد (یک شنبه) در پایگاه اینترنتی شبکه خبری «الشرق» این کشور منتشر شد، دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری کنونی کشورش را به عدم تدوین راهبردی در منطقه «سوزان» خاور میانه متهم کرده است.

 

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که تنش های کنونی در خاور میانه ساخته دست کشورش هستند، مدعی شده که دلیل آن نیز اقدام واشنگتن در به حاشیه راندن و نادیده گرفتن شرکای خود در منطقه و همچنین ایجاد خلایی بوده که ایران و گروهک تروریستی داعش از آن بهره برداری کردند.

 

هوک با بیان این که پاسخ آمریکا به حملات «گروه های نیابتی ایران» در منطقه، در حفاظت از نیروهای کشورش ناکام مانده، عنوان کرد که «ایران بهای حملات خود را به نحو لازم پرداخت نکرده» و واشنگتن نیز سیاست بازدارندگی علیه تهران را باخته چرا که «بر اساس قوانین ایران» بازی می کند.

 

به باور نماینده سابق آمریکا در امور ایران، دولت بایدن شماری اشتباه را مرتکب شده از جمله این که نام جنبش حوثی «انصار الله» یمن را از فهرست تروریسم خود برداشته و همچنین «طرح صلح روشنی در خاور میانه» ارائه نکرده آن گونه که ترامپ پیشتر چنین کاری را انجام داده بود.

 

هوک درباره روابط پر تنش دولت کنونی آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژم صهیونیستی نیز، ضمن تاکید بر این که چنین تنش هایی شخصی و به دلیل انزجار از نتانیاهو بوده، افزود: ما اقدام به شخصی سازی اختلافات خود در سیاست خارجی کرده ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------