آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

واکنش تند آمریکا به همکاری‌ های فزاینده کره شمالی و روسیه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین همزمان با جنگ اوکراین اعلام کرد: از همکاری های رو به افزایش کره شمالی و روسیه نگران هستیم.

به گزارش ایرنا از نیویورک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره دیدار رهبران کره شمالی و روسیه گفت: ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم حمایت از جنگ روسیه در اوکراین عمل کند.

 

این مقام کاخ سفید کره شمالی را تهدید کرد و خطاب به این کشور گفت: حمایت از روسیه مطمئناً عواقبی خواهد داشت.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: احتمالا پوتین حداقل به دنبال دریافت توپخانه از کره شمالی است. باید ببینیم چه چیزی از این دیدار منتشر می‌شود. بدون شک ما از روابط دفاعی رو به افزایش میان کره شمالی و روسیه نگرانیم.

 

لیندا توماس گرینفیلد سفیر امریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت که تعامل مسکو با کره شمالی "نشان می دهد که روسیه چقدر مستاصل است."

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در یک نشست خبری گفت: اگر پیونگ یانگ به مسکو تسلیحات بدهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، این اقدام نتیجه خوبی برای کره شمالی نخواهد داشت و این کشور بهای این کار را پرداخت خواهد کرد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در خصوص آموزش فضانوردان کره شمالی و اعزام آن‌ها به فضا گفت وگو کرده‌اند.

 

 آمریکا: کره شمالی در صورت ارسال سلاح به روسیه با تحریم‌های شدید روبه رو می شود

, متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت: ما هم اکنون نهادهای حامی فروش تسلیحات میان کره شمالی و روسیه را تحریم کرده‌ایم و در صورت لزوم از اعمال اقدامات اضافی دریغ نخواهیم کرد.

 

میلر گفت که آمریکا موضوع ارائه احتمالی فناوری هسته‌ای روسیه به کره شمالی را با چین مطرح نکرده است، اما احتمالا واشنگتن این موضوع را مطرح خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تعاملات خود با مقامات چین در پکن, برنامه هسته‌ای کره شمالی و برنامه موشک بالستیک این کشور را مطرح کرد. "

 

میلر همچنین پرتاب شب گذشته موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------