آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

شمار مجروحان حمله به پایگاه آمریکا در اردن به ۳۴ نفر رسید/ بایدن: پاسخ خواهیم داد



حمله به پایگاه آمریکا در اردن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحان حمله به پایگاه «برج ۲۲» در اردن به ۳۴ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحان حمله به پایگاه «برج ۲۲» در اردن به ۳۴ نفر رسید.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «شمار مجروحان آمریکایی دست کم به ۳۴ نفر افزایش یافته است، اما انتظار داریم با توجه به این‌که معاینه پرسنل همچنان ادامه دارد، این تعداد تغییر کند».

 

بر اساس این گزارش، هشت نفر از مجروحان نیز برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

 

بایدن: پاسخ خواهیم داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در حالیکه که در کارولینای جنوبی به سر می برد، درباره کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپهادی به نیروهای این کشور شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه گفت: ما پاسخ خواهیم داد.

 

بایدن که این روزها محبوبیتش پس از جنگ اسرائیل و فلسطین بشدت کاهش یافته است، در حالیکه برای کارزار انتخاباتی در کارولینای جنوبی به سر می برد، در سخنانی گفت: دیشب روز سختی در خاورمیانه داشتیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

 

رئیس جمهور دموکرات آمریکا در این کارزار انتخاباتی خود از حاضران خواست به احترام کشته شدگان یک دقیقه سکوت کنند.

 

پیش از این، کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر، نشستی اضطراری تشکیل داد.

 

جو بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی کاخ سفید از آخرین تحولات درباره حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه مطلع شدند.

 

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن با حضور مقامات ارشد آمریکایی در جریان جزئیات حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن قرار گرفت.

 

بر اساس گزارش ها، در این نشست مشاور امنیت ملی، وزیران امور خارجه و دفاع، رئیس سیا و رئیس ستاد ارتش، مدیر اطلاعات ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافته اند.در این نشست، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید نیز حضور یافته اند.

 

واکنش پنتاگون به کشته شدن سه آمریکایی: در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر تاکنون در حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن نزدیک مرز سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.

 

وزیر دفاع آمریکا با ابراز تاسف و خشم خود از کشته شدن سه نظامی آمریکایی مدعی شد که  نیروهای ما که در اردن کشته شدند برای مقابله با داعش و تروریسم اعزام شده بودند.

 

رئیس پنتاگون مدعی شد: «شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد. رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.»

 

انگلیس: باید با ایران به عنوان یک تهدید برخورد کنیم

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس در واکنش به ادعای ایالات متحده درباره کشته شدن سه نظامی این کشور در اردن، ادعاها در مورد دخالت ایران در عملیات نیروهای مقاومت در منطقه را تکرار کرد.

 

الیشا کرنز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد: آستانه ایران برای ایجاد هرج‌ومرج و جنگ ترکیبی بسیار بالاست و باید آن را کاهش دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------