آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

ترامپ در یک ایالت دیگر رد صلاحیت شد



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یکی دیگر از ایالت‌های آمریکا نام دونالد ترامپ را از برگه‌های رأی‌دهی برای مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور حذف کرد.

به گزارش فارس، مقام ارشد انتخاباتی ایالت «مین» نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از برگه‌های رأی‌دهی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حذف کرد. 

 

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان این اقدام را «تصمیمی شوک‌آور» بر اساس متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا توصیف کرده که انتصاب مسئولان در مناصب دولتی را در صورت نقش‌آفرینی آنها در شورش یا اغتشاش منع می‌کند. 

 

با این تصمیم، ایالت «مین» بعد از کلرادو دومین ایالتی است که دونالد ترامپ را با استناد به این بند قانونی رد صلاحیت می‌کند.

 

۱۰ روز پیش از این دیوان عالی ایالت کلرادو به رد صلاحیت ترامپ حکم داده بود. با وجود این،  وزیر امور داخلی ایالت کلرادو ساعاتی قبل‌تر گفت با توجه به آنکه جمهوری‌خواهان در این ایالت حکم دیوان عالی کلرادو را به دیوان عالی کشور ارجاع داده نام ترامپ در انتخابات مقدماتی هفته آینده (روز ۵ ژانویه ۲۰۲۴) در برگه‌های رأی‌دهی قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------