آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

کناره گیری رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همراه با انتقاد از دونالد ترامپ



مارک میلی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مارک میلی که تاکنون به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا شناخته می‌شد, روز جمعه از سمت خود کناره گیری کرد و با انتقادی تند از دونالد ترامپ، گفت که هیچ سرباز آمریکایی هرگز برای خدمت به یک "دیکتاتور خودخوانده" سوگند یاد نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از نشنال، انتقاد کم سابقه میلی از ترامپ در آخرین روز فعالیت میلی به عنوان ریاست ستاد مشترک ارتش نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از زمان ترامپ تا کنون به عرصه سیاسی پرتلاطم این کشور ورود بیشتری پیدا کرده است.

 

میلی در یک مراسم نظامی مفصل با حضور لوید آستین، وزیر دفاع و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا, اگرچه در اظهارات خود نامی از ترامپ نبرد، اما هدف انتقادات او کاملا مشخص بود.

 

ژنرال مایلی درباره سربازان آمریکایی گفت: ما به پادشاه، ملکه، یا ظالم یا دیکتاتور سوگند نمی‌خوریم. ما همچنین به یک دیکتاتور خودخوانده سوگند نمی‌خوریم.

 

چارلز براون یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا و دومین آمریکایی آفریقایی تبار که به بالاترین مقام نظامی آمریکا می‌رسد، جایگزین میلی در ریاست ستاد مشترک ارتش خواهد شد.

 

میلی بیش از ۴۰ سال است در لباس نظامی آمریکا خدمت می‌کند اما زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۹ او را به عنوان مشاور ارشد نظامی رئیس جمهور منصوب کرد, وی با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

 

میلی در یک دوره چهار ساله که در دولت جو بایدن نیز ادامه یافت, خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان، عملیات نیروهای ویژه در سوریه و برنامه عظیم کمک به نبرد ناامیدکننده اوکراین با روسیه را مدیریت کرد.

 

میلی ماه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: به عنوان رئیس ستاد مشترک آمریکا، من یکی پس از دیگری با بحران مواجه بودم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------