آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

آمریکا: ۱۴ پهپاد انصارالله یمن را سرنگون کردیم/ انگلیس یک پهپاد تهاجمی را در آسمان دریای سرخ سرنگون کرد



دریای سرخ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سنتکام مدعی شد ناوشکن آمریکایی امروز شنبه ۱۴ پهپاد شلیک شده از بخش‌های تحت کنترل انصارالله یمن را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده است.

به گزارش دیده بان ایران، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای مدعی شد در ساعات بامدادی امروز شنبه ۱۶ دسامبر، ۲۵ آذر (به وقت صنعا) ناوشکن «یواس‌اس کارنی» این کشور که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، ۱۴ سامانه هوایی بدون سرنشین که به عنوان موج پهپاد از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن (انصارالله) شلیک شده بود را سرنگون کرد. 

 

به ادعای این بیانیه، این سامانه‌های هوایی بدون سرنشین، پهپادهای تهاجمی ارزیابی شدند و بدون آسیب به کشتی‌ها در منطقه یا جراحت کسی سرنگون شدند. 

 

بریتانیا یک پهپاد تهاجمی را در آسمان دریای سرخ سرنگون کرد

وزیر دفاع بریتانیا، روز شنبه ۲۵ آذر، اعلام کرد که یک ناو نیروی دریایی این کشور در دریای سرخ، یک پهپاد تهاجمی مشکوک را که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد، سرنگون کرد.

 

گرانت شاپس در رسانه اجتماعی »ایکس» نوشت: « ناو اچ‌ام‌اس دایموند با پرتاب موشک «سی‌ واپر» یک پهپاد تهاجمی مشکوک را که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد، با موفقیت منهدم کرد.»

 

یک مقام دفاعی آمریکا، روز جمعه ۲۴ آذر، به خبرگزاری رویترز گفت که حوثی‌های یمن، به دو کشتی با پرچم لیبریا در تنگه باب المندب حمله کردند.

 

به گفته این مقام، یک پرتابه که گمان می‌رود پهپاد بوده باشد، به کشتی «الجسره» متعلق به یک شرکت آلمانی اصابت کرد که باعث آتش‌سوزی شد، اما آسیبی ندید.

 

او افزود: «در حمله دوم، دو موشک بالیستیک شلیک شد، که یکی از آنها به یک کشتی اصابت کرد و باعث آتش‌سوزی شد که خدمه آن برای مهار آتش‌سوزی تلاش کردند.»

 

در همین حال، شرکت دانمارکی «مرسک» روز جمعه به رویترز گفت، این شرکت تمام عملیات حمل کانتینری خود از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.

 

این شرکت اشاره کرد که این تصمیم در پی حملات اخیر حوثی‌ها به کشتی‌های مرسک در منطقه اتخاذ شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------