آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

نتانیاهو با طرح رئیس ستاد ارتش برای گسترش حملات به جنوب غزه مخالفت کرد



نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیراسرائیل با طرح‌ «هرزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مبنی بر تداوم عملیات زمینی در جنوب نوار غزه مخالفت کرد.

به گزارش شفقنا، سایت عبری‌زبان «والا» نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه اعلام کرد که هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش، ارزیابی درباره وضعیت نوار غزه انجام داده و طرحی برای ادامه نبردها و عملیات زمینی در جنوب غزه تدوین کرده است.

 

«والا» افزود: این طرح‌ها مربوط به گسترش تهاجم زمینی به جنوب نوار غزه بوده است اما نتانیاهو از گسترش تهاجم زمینی در جنوب غزه در مقطع زمانی کنونی مخالفت کرده است.

 

پیش از این، شبکه 12 اسرائیل در گزارشی اعلام کرده بود ارتش تصمیم گرفته حملات خود را در شمال نوار غزه گسترش دهد و این موضوع عملا در بسیاری از مناطق آغاز شده که ارتش پیش از این، عملیاتی در آنجا نداشته است و هدف از اینکار، افزایش «دستاوردهای» خود در شمال نوار غزه است.

 

«نیر دوری»، خبرنگار نظامی این شبکه، اعلام کرد: عملیات نظامی ارتش در بیمارستان الشفاء و سایر بیمارستان‌های نوار غزه، نیروها و منابع بسیاری را به قیمت پیشروی به سمت جنوب بکار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: برآوردهای اسرائیل نشان می دهد که خرابی‌ها در شمال نوار غزه شامل حدود 300 هزار خانه و آپارتمان است که تقریبا 5 سال زمان نیاز دارد تا بازسازی شود.

 

کاخ سفید:‌ به توافق آزادی گروگان‌های حماس «نزدیک‌تر از همیشه» هستیم
جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت که توافق برای آزادی «بیش از ۱۲ تن» از گروگان‌ها احتمالا شامل وقفه طولانی‌تر در حملات نظامی اسرائیل خواهد بود که اجازه می‌دهد کمک‌های بشردوستانه بیشتری در نوار غزه توزیع شود.

 

آقای فاینر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا خبر داد که بخشی از «مهم‌ترین اختلافات در جریان مذاکرات پیچیده و حساس»‌ کمرنگ شده است.

 

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا درباره مذاکرات برای آزادی گروگان‌هایی که روز ۱۵ مهر توسط حماس ربوده شدند، افزود:‌ «به اعتقاد من، بعد از مدتی، شاید از زمان آغاز مذاکرات، به نهایی کردن توافق نزدیک‌تر هستیم.»

 

در همین حال، سفیر اسرائیل در ایالات متحده نیز روز یکشنبه به شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی گفت که کشورش امیدوار است تعدادی از گروگان‌ها «در روزهای پیش رو» آزاد شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------