آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

قیمت شکر بسته‌بندی، فله و وارداتی اعلام شد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی قیمت شکر بسته‌بندی، فله و وارداتی را اعلام کرد. به گزارش ایسنا در متن نامه احمد خانی…

دهه ۹۰ دستپخت کیست‌؟



 اقتصاد ایران در دهه ۹۰ ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

یکم- روزگار اقتصاد ایران در دهه ۹۰ چگونه بوده است که مدیران دولت مستقر و نیز رسانه‌های حکومتی اینقدر روی برجسته کردن آن اصرار دارند؟ واقعیت این است که در دهه یادشده شاخص‌های اصلی اقتصاد مثل سرمایه‌گذاری‌، تولید ناخالص داخلی‌، نرخ تورم و… به زیان شهروندان شده و دامنه فقر گسترده و ژرف‌تر شده است.

 

دوم- حالا چرا دولت سیزدهم و هواداران رسانه‌ای اینقدر پافشاری دارند این دهه را به عنوان دهه بلا و مصیبت به رخ بکشند؟ به این دلیل که دولت غیراصولگرای حسن روحانی هشت سال از این دهه را مدیریت کرده است.

 

سوم- آیا دهه ۹۰ دستپخت دولت‌های روحانی است؟ واقعیت این است که نه… دو سال بد از این دهه را احمدی‌نژاد مدیریت کرده که نرخ رشد منفی آن برای اقتصاد ایران سم مهلک بوده است. بقیه را نیز از سال ۱۳۹۷ با تحریم جدی و دامنه‌دار دونالد ترامپ بسیار تخریب کرد. اینها چیزهایی است که اصولگرایان تند‌رو ودولت به آنها اشاره نمی‌کنند.

 

چهارم- به این ترتیب این پاسخ و پرسش برای از زیر تیغ در آوردن روحانی تهیه شده است؟ هرگز‌. دولت روحانی در سیاستگذاری اقتصادی و نیز در رفتار خود در سیاست خارجی بیشترین ضعف‌ها را داشته است اما دولت سیزدهم فقط روی ناکارآمدی‌ها متمرکز شده و ترامپ را نمی‌بیند.

 

 

 جهان صنعت 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------