آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

خروج روسیه از فهرست تصویب کنندگان معاهده منع آزمایش‌ هسته‌ای



معاهده منع آزمایش‌ هسته‌ای،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، قانون لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای (CTBT) را امضا کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روسیه، معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۶ در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد. بنابر این معاهده، انفجارهای هسته‌ای برای اهداف نظامی و غیرنظامی و در هر فضایی، ممنوع است.

 

روسیه در سال ۲۰۰۰ میلادی این پیمان را تصویب کرده بود. برخی کشورها از جمله آمریکا، این معاهده را امضا اما تصویب نکرده‌اند.

 

این سند قرار بود به ابزار حقوقی بین المللی برای توقف هر نوع آزمایش هسته ای تبدیل شود. با این حال، تا به امروز، این معاهده لازم‌الاجرا نشده است.

 

قانون لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای پیش از این در دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه به تصویب رسیده بود و رئیس‌جمهوری روسیه، این قانون را امضا و تایید کرد.

 

طبق قوانین روسیه طرح یا لایحه ای که در دوما (مجلس سفلی ) به تصویب نهایی برسد باید در شورای فدراسیون ( مجلس سنا) نیز تایید شود و پس از امضای رئیس‌جمهور اعتبار قانونی پیدا می کند.

 

بر اساس سند منتشر شده در پورتال رسمی قانونی روسیه، این قانون برای بازگرداندن برابری در تعهدات کنترل تسلیحات هسته ای طراحی شده است. این سند یک مبنای قانونی برای روسیه ایجاد می کند تا سند تصویب خود را پس بگیرد، اما به معنای خروج این کشور از معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای نیست.

 

سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که خروج از تصویب این معاهده وضعیت را در زمینه آزمایش های هسته ای برای مسکو و واشنگتن که هرگز این سند را تصویب نکردند، برابر می کند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که خروج از تصویب CTBT به این معنا نیست که روسیه قصد انجام آزمایش های هسته ای را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------