آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

اسرائیل: جنگ با حماس وارد مرحله جدیدی شده است/ نیروهای زمینی ما هنوز در غزه هستند



وزیر دفاع اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر دفاع اسرائیل از عملیات نظامی جدید در نوار غزه خبر داد.

به گزارش دیده بان ایران، "یوآو گالانت"وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که با تشدید بمباران‌ها در نوار غزه، جنگ با حماس «وارد مرحله جدیدی» شده است.

 

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر او منتشر شد، آمده است که عملیات نظامی در نوار غزه «تا زمانی که دستور جدیدی صادر نشود ادامه خواهد داشت».

 

او اعلام کرد: «ما وارد مرحله جدیدی از جنگ شده‌ایم. شب گذشته زمین غزه لرزید؛ زیرا ما هم در روی زمین و هم به زیر آن حمله کردیم و به عوامل تروریستی از همه رده‌ها، در همه جا حمله کردیم. دستورات به نیروها روشن است: عملیات تا دستور جدید ادامه خواهد داشت.»

 

در ادامه بیانیه آمده است: «در دیگر مناطق، ما برای دفاع از شهروندان اسرائیلی و حفظ امنیت آنها آماده‌ایم و این کار را در مناطق شمالی، مرکزی و همه جا انجام می‌دهیم.»

 

بیانیه دفتر گالانت پس از دیدار او با مقامات ارشد امنیتی اسرائیل، از جمله رؤسای ارتش اسرائیل، آژانس امنیت اسرائیل (شین‌بت) و سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) منتشر شد.

 

ادامه درگیری‌ها در مرز اسرائیل با لبنان

منابع خبری از ادامه درگیری‌ها در مرز اسرائیل با لبنان خبر می‌دهند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که چند موشک ضد تانک و خمپاره از سوی لبنان به سوی اسرائیل شلیک شده است و مواضع نظامی در امتداد مرز نیز هدف حمله قرار گرفته‌اند. بنا به اعلام ارتش اسرائیل، گلوله‌های شلیک شده به مناطق باز اصابت کرده‌اند.

 

ارتش اسرائیل می‌گوید در پاسخ به این حملات، به تاسیسات نظامی گروه حزب الله لبنان حمله کرده است.

 

پیش از این تلویزیون المنار خبر داده بود که اسرائیل چند نقطه واقع در امتداد منطقه غربی مرز با لبنان را گلوله‌باران کرده است. ارتش اسرائیل ساعاتی پیش با اعلام خبر شلیک خمپاره‌ و موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک از سوی لبنان به سمت مواضع نظامی و شهرها در مرز با اسرائیل، گفته بود که این حملات را با گلوله‌باران پاسخ خواهد داد.

 

صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل به فارسی در شبکه اجتماعی اکس ساعاتی پیش اعلام کرده بود که یک پهپاد ارتش اسرائیل، "تیم تروریستی که قصد شلیک موشک‌های ضد تانک از خاک لبنان به سمت اسرائیل را داشتند" منهدم کرده است.

 

ارتش اسرائیل: نیروهای زمینی ما هنوز در غزه هستند

بنا به اعلام ارتش اسرائیل، نیروهای زمینی این کشور همچنان در غزه حضور دارند. اسرائیل می‌گوید، طی شب گذشته ۱۵۰ هدف زیرزمینی گروه تروریستی حماس از هوا مورد حمله قرار گرفته و چند مقام بلندپایه این گروه هدف قرار داده اند. 

 

سرتیپ دانیال هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل صبح امروز ۲۸ اکتبر با اشاره به این که نیروهای ارتش این کشور شب گذشته وارد مناطق شمالی نوار غزه شده و عملیات زمینی را گسترش داده‌اند افزود:« نیروهای پیاده، زرهی، مهندسی و توپخانه در این فعالیت شرکت می‌کنند که با آتش سنگین همراه است.»

 

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل و شین‌بت، در این حملات، فرمانده نیروی هوایی حماس و فرمانده نیروی دریایی تیپ غزه که عملیات نفوذ از ساحل زیکیم را طراحی و فرماندهی می‌کردند، هدف قرار گرفته است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------