آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

سرنگونی 24 هواپیمای اوکراینی در 5 روز/ ریپورتر: کار دو پهباد ایرانی است



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
منابع نظامی از احتمال به کار گرفتن پهپاد ایرانی کرار از سوی نیروهای روسیه در جنگ اوکراین خبر داده اند، چون بنا به مدعای آنها تعداد زیادی از هواپیماهای سوخو-24 ارتش اوکراین طی روزهای گذشته از سوی روسیه منهدم شده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از "ریپورتر"، بنا به مدعای برخی منابع، ایران اخیرا پهپاد کرار مجهز به موشک های مجید و شهاب را به مسکو تحویل داده است.

 

این احتمال وجود دارد که نیروهای مسلح روسیه با کمک این پهپادها توانسته اند در مدت 5 روز 24 فروند هواپیمای اوکراینی را مورد اصابت قرار دهند، همانطور که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه روز گذشته از سرنگون کردن این تعداد هواپیمای اوکراینی خبر داده است. 

 

بر اساس این گزارش، پهپادهای منتقل شده برای استفاده در منطقه خط مقدم در نظر گرفته شده اند. این پهپادها منطقه ای از 12 تا 20 کیلومتر در ارتفاع را با مداومت پروازی حدود 4 ساعت کنترل می کنند.

 

پهپادهای کرار را می توان به موشک های هوا به سطح و هوا به هوا با برد 500 متر تا 12 کیلومتر مسلح کرد.

 

چند روز پیش نیروهای مسلح ایران از نوسازی این پهپادها (کرار) خبر داد که باعث افزایش برد پرواز، سرعت و حداکثر ارتفاع عملیاتی آنها شده است. 

 

اولین پهپادها از این نوع در سال 2021 توسط ارتش ایران آزمایش شدند و به عنوان رهگیر حامل موشک برای انهدام اهداف هوایی عمل کردند.

 

روسیه پیشتر نیز به طور مستمر از پهپادهای شاهد-136 در جبهه نبرد اوکراین استفاده کرده و با استفاده از آن ضرباتی سنگین به نیروهای اوکراینی وارد کرده است.

 

ایران با رد فروش این پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین می گوید در چارچوب همکاری های نظامی و دفاعی با فدراسیون روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین نسخه هایی از پهپاد های شاهد را به روسیه فروخته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------