آخرین اخبار سیاست خارجی

کمال خرازی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای…

وزیر خارجه آمریکا: به حملات ایران و نیروهای نیابتی آن علیه آمریکا قاطعانه پاسخ خواهیم داد



بلینکن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "ان‌بی‌سی" در ارتباط با حملات نیروهای - به اصطلاح او - نیابتی جمهوری اسلامی علیه تاسیسات آمریکا در منطقه گفت که دولت آمریکا از تشدید تنش از سوی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگران هستیم و البته انتظار داریم که احتمال تشدید تنش از سوی نیابتی‌های ایران علیه نیروهای آمریکا در منطقه وجود داشته باشد و در این ارتباط اقداماتی را انجام می‌دهیم تا از نیروهای خود دفاع کنیم و در صورت نیاز پاسخی قاطع بدهیم.» 

 

بلینکن همچنین با بیان اینکه "دولت آمریکا تشدید تنش و باز شدن جبهه‌های دوم یا سوم از درگیری‌های نظامی را در منطقه نمی‌خواهد"، در عین حال خاطرنشان کرد که آمریکا از "آمادگی لازم" برخوردار است.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که اسرائیل هم خواهان باز شدن جبهه دوم در میانه جنگ با حماس نیست و در این ارتباط پیامی محکم به حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران داده شده است که از گشودن جبهه دوم از درگیری‌های نظامی خودداری کنند. 

 

حمله دوباره شبه نظامیان عراق به پایگاه عین الاسد

نیروهای مقاومت عراق امروز سه‌شنبه از حمله به پایگاه عین الاسد در غرب این کشور خبر دادند؛ پایگاهی که مقر نظامیان آمریکایی است.

 

در روزهای اخیر پایگاه‌های آمریکا در سوریه، زیر آتش موشک‌ها و پهپادها قرار گرفته است. در جریان این حملات، روز گذشته سه پهپاد، پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «التنف» (در منطقه مثلث شکل تقاطع مرزهای «سوریه»، «عراق» و «اردن») را هدف قرار دادند.

 

همزمان با این حمله، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شمال حومه شمالی استان دیرالزور نیز به وسیله دو موشک هدف قرار گرفت.

 

پس از این حملات، پایگاه‌های آمریکایی به حالت آماده‌باش نظامی درآمده‌اند و هواپیماها و هلی‌کوپترهای زیادی برفراز آن در حال پرواز و گشت زنی هستند و این در شرایطی است که تاکنون اخباری در رابطه با حجم خسارت‌ ها و تلفات انسانی این حملات اعلام نشده است. 

 

بعد از حمله به این دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، مقاومت اسلامی عراق نیز با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق (از جمله پایگاه «عین الاسد») را بر عهده گرفت. این پایگاه، بزرگترین پایگاه آمریکایی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------