جاذبه‌های دیدنی در اطراف آبادان



بندر زیبای آبادان را با جنگ، نفت، نخستان و دریا، مردمان مهربان و دوست‌داشتنی و جاذبه‌های گردشگری متعدد به‌یاد می‌آورید. ابن بندر زیبا به‌خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان تا اواسط بهار مسافران زیادی را به‌خود فرا می‌خواند. خود شهر مملو از بازارهای محلی شلوغ، بناهای تاریخی و یادبودی زیبا و جاذبه‌های متعدد است. اما اگر قصد سفر به آبادان را دارید، نباید از جاذبه‌های دیدنی اطراف شهر غافل شوید. قبل از خرید بلیط هواپیما آبادان ، چمدان‌ها را ببندید و با ما همراه باشید تا بیشتر شما را راهنمایی کنیم.

 

جاذبه‌های دیدنی در اطراف آبادان

 

جزیره مینو؛ تکه‌ای از بهشت در مسیر آبادان-خرمشهر

در مسیر آبادان به خرمشهر و در فاصله کمی از آبادان، به شهر کوچک مینو می‌رسید. شهری که خانه نخلستان‌های زیبا، نهرهای پر آب و پرندگان مهاجر است. این‌جا می‌توانید در کنار نهرهای خروشان به تماشای زیباترین غروب‌ها بنشینید و در رستوران‌های محلی غذاهای لذیذ و تازه دریایی بخورید یا از تماشای نخلستان‌های زیبای مینو غرق در لذت شوید. اگر به آبادان سفر می‌کنید، حیف است که بازدید از دیدنی‌های اطراف شهر را فراموش کنید.

 

روستاهای دنج این منطقه با مناظر خیره‌کننده و مردمان دوست‌داشتنی لذت این سفر را برای شما چند برابر خواهند کرد. همچنین برای این سفر نگران اقامتگاه نباشید؛ چرا که چند اقامتگاه بومگردی زیبا منتظر پذیرایی از شما هستند. در جزیره مینو می‌توانید اقامتگاه‌های معروف اعراب به نام مضیف را که احتمالا پیشتر در فیلم‌ها تماشا کرده‌اید را هم ببینید و شب را در آن‌ها سپری کنید. خلاصه همه‌چیز حاضر است تا یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند، سفری که خاطرات آن مطمئنن تا همیشه با شما خواهند ماند. حتی گفته می‌شود اگر احساس می‌کنید به آرامش نیاز دارید جزیره مینو بهترین مکان برای استراحت و تمدد اعصاب است.

 

پس فراموش نکنید که بدون بازدید از این مناطق بکر و تماشایی آبادان را ترک نکنید. مینو جزیره‌ای خارق‌العاده در میان اروند رود با طلوع و غروب‌های حیرت‌انگیز است. از این رو شاید بتوان این جزیره زیبا و محصور شده با آب‌های درخشان اروند رود را نگین درخشان آبادان خواند. آبیاری زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های این جزیره با جزرومد پنج نهری است که در آن جاری هستند. همچنین نیزارهای زیبای مینو زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر و گرازهاست که باعث می‌شوند زیبایی این منطقه چندین برابر شود.

 

 

مکانهای دیدنی آبادان

 

 

روستای قائمیه؛ جاذبه‌ای محصور میان آب‌های درخشان

روستای قائمیه بی‌شک تکه کوچکی از بهشت است که در میان آب‌های درخشان اروند و اروند صغیر محصور شده است. طبیعتی بکر و زیبا که مملو از آرامش و مناظر خیره‌کننده است. جایی‌که می‌توانید ساعت‌ها به تماشای نهرهای زیبا، نخلستان و پرندگان بنشینید و از مصاحبت مردم خونگرم و مهمان‌نواز آن لذت ببرید. دل کندن از روستای قائمیه به این سادگی‌ها نیست. اگر به آبادان سفر می‌کنید تماشای این روستای کوچک و مناظر اعجاب‌انگیزش را ازدست ندهید. همچنین باید بدانید که در این روستا چند اقامتگاه بوم گردی زیبا برای مسافران درنظرگرفته شده است تا از بابت اقامت نگرانی‌ای نداشته باشند.

 

روستای شلحه؛ جاذبه‌ای تماشایی و متفاوت

اگر کمی از آبادان فاصله بگیرید و وارد جاده خسروآباد شوید به روستای سرسبز و زیبای شلحه امام حسن عسگری (ع) برخورد می‌کنید. این روستا جاذبه‌ای در 5 کیلومتری آبادان است که باید در سفر به این شهر ببینید. وقتی برای اولین‌بار به شلحه سفر می‌کنید مسحور نخلستان‌های زیبا و شباهت روستا به عربستان می‌شوید. روستای شلحه فضایی کاملا متفاوت از آبادان و روستاهای اطراف دارد و همین موضوع گردشگران بسیاری را به آن جذب می‌کند. در این سفر درختان نخل سر یه‌فلک کشیده، خرماهای شیرین درجه یک، آسمان زیبا و بافت متفاوت این روستا را از دست ندهید. فراموش نکنید که در این سفر حتما از انواع خرمای مرغوب و لذیذ روستای شلحه برای عزیزانتان سوغات ببرید.

 

بازارچه مرزی اروندکنار؛ سرشار از زندگی

شاید هیچ‌کجا به‌اندازه بازار زندگی روزمره مردم یک شهر را نمایش ندهد. بازار مرزی اروندکنار یک بازار شلوغ و سرشار از زندگی در مرز آبادان و عراق است. این‌جا می‌توانید اجناس زیادی را برای خرید پیدا کنید، همچنین می‌توانید از جنب‌و‌جوش و زندگی روزمره مردم این منطقه تصویر جذابی داشته باشید. در سفر به آبادان حتما سری هم به این بازار مرزی زیبا بزنید، با مردم محلی معاشرت کنید، سوغات بخرید، غذاهای محلی بخورید و از گذراندن وقت در اروند کنار لذت ببرید.

مقبره خضر نبی؛ جاذبه‌ای در روستای طره الخضر

اگر به تماشای مکان‌های تاریخی و مذهبی علاقه دارید، سری هم به مقام خضر نبی در هفت کیلومتری آبادان به سمت شرق بزنید. پس‌از عبور از رود بهمنشیر این بقعه زیبا را با گنبد کوچک و سبز رنگ آن خواهید دید. براساس اسناد برجای مانده این بقعه از سال 920 هجری قمری یعنی چیزی در حدود 500 سال قبل باقی مانده و همچنان گردشگران را به‌خود می‌خواند. محلی‌ها اعتقاد دارند که خضر نبی زمانی به ایران سفر کرده و در این مکان توقف می‌کنند. درواقع مقبره خضر نبی قدمگاه حضرت خضر است که محلی‌ها برای عبادت و گرفتن حاجت به آن سفر می‌کنند. توصیه می‌کنیم شما هم در این سفر به این مقبره تاریخی و زیبا سری بزنید و از دیدن آن لذت ببرید.

 

 

جاذبه های دیدنی آبادان

 

 

روستای سادات آبادان؛ جاذبه‌ای در ساحل زیبای بهمنشیر

روستای سادات آبادان همان‌طور که پیداست یکی دیگر از روستاهای زیبای این شهر در ساحل رورخانه بهمنشیر است که گردشگران بسیاری ان را برای گشت‌و‌گذار و تفریح انتخاب می‌کنند. این‌جا در این منطقه آزاد گردشگری می‌توانید از مناظر بی‌بدیل نخلستان‌ها و بهمنشیر، اقامتگاه‌های بومگردی و مضیف‌ها، مزارع زیبا و تکرارنشدنی، غذاهای لذیذ محلی و طبیعت بکر لذت ببرید و در آن خاطرات فراموش‌نشدنی بسازید. فراموش نکنید برای روزهایی که دلتنگ مناظر زیبای این سفر خواهید د چند عکس زیبا بردارید.

 

روستای صنگور آبادان؛ مزارعی زیبا در فاصله بهمنشیر و کارون

جاذبه‌های این منطقه برای گرشگرانی که به آبادان سفر می‌کنند، بی‌شمارند. یکی دیگر از دیدنی‌های آبادان همین روستای زیبای صنگور است که در فاصله دو رود زیبای بهمنشیر و کارون قرارگرفته است. در این سفر حتما سری هم به صنگور زیبا و مزارع سرسبزش بزنید و از طبیعت بکر، غروب‌های سرخ و زیبا و آرامش بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

سفر به آبادان زیبا با فلای تودی

اگر قصد سفر به آبادان زیبا را دارید برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل آبادان و درصورت نیاز رزرو ترانسفر به فلای تودی سر بزنید. فلای تودی یک وب سایت تخصصی سفر است که در زمینه فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و خدمات سفر با شرایط بسیار خوب فعالیت می‌کند. در واقع فلای تودی تلاش می‌کند شما با بهترین امکانات، راحت‌ترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت سفر کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا به فلای تودی سر بزنید قیمت‌ها، شرایط و امکانات را مقایسه کرده و بهترین‌ها را خریداری کنید. با فلای تودی خودتان را برای خاطره‌انگیزترین سفرها آماده کنید. همچنین لازم نیست نگران عوض‌شدن برنامه‌ها باشید، در فلای تودی امکان استرداد بلیط‌ها و تغییر تاریخ سفر بدون هیچ دردسری وجود دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024