آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

پیام درفشان: بازگرداندن امیر شاه ولایتی آسیب دیده چشمی به بند عمومی



امیر شاه ولایتی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
امیر شاه ولایتی با وجود درد جسمانی بنا به دلایل غیر منطقی در پرونده جریانی مجدد به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد.

 به گزارش امتداد؛ امیر شاه ولایتی با وجود درد جسمانی بنا به دلایل غیر منطقی در پرونده جریانی مجدد به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد.

 

پیام درفشان وکیل دادگستری در ارتباط با پرونده امیرشاه ولایتی از آسیب دیدگان چشمی اعتراضات سال گذشته گفت: 

 

«این آسیب دیده با توجه به ساچمه‌های غیر قابل خروج از بدن درد دارد در نتیجه مقام محترم قضایی پس از دستگیری او با توجه مسئولانه اقدام به اخذ وثیقه و آزادی او نموده و در ابلاغیه جدید ارسالی نیز درج شده بود که بنا بر تغییر عنوان اتهامی همراه ضامن معتبر باشد. 

 

اما متاسفانه مشخص نیست چه کسی او را برای پُر و پیمان کردن پرونده به زندان بازگردانده و چند هفته است که شاه‌ولایتی در بند عمومی به حالت بلاتکلیف در پرونده جاری به سر می برد و درد می کشد. 

 

از سوی دیگر با وجود دارا بودن وکیل تعیینی از ورود وکیل به مرحله دادسرا ممانعت شده و با اجبار برخلاف بینات شرع و منطق و خرد و برای او وکیل تسخیری تحمیلی دولتی نصب شده است.

 

وکیل تسخیری در جلسه رسیدگی با اصرار به او گفته است بنویسد به قرار بازداشت اعتراضی ندارد و پرونده حداکثر ۳ روز دیگر به دادگاه خواهد رفت در حالیکه اکنون چند هفته می‌گذرد و ایشان نسبت به حقوق قانونی توجیه نشده است . 

 

وکیل تسخیری در ادامه توصیه کرده در عوض پیگیری پرونده بهتر است همچون یونس پیامبر همراه خانواده در دل نهنگ به عبادت بپردازد تا سلامت باشند. 

 

با وجود نابینا شدن یک چشم و درد مستمر اما موکل تنها نان آور برای مادر و خواهر کوچکش است.

 

متاسفانه وکلای تسخیری دولتی نه تنها کارکرد وکالتی را انجام نمی دهند بلکه موکل را از حقوق قانونی با ارائه اطلاعات غلط محروم می نمایند.»

 

پیام درفشان در ادامه توضیح داد : 

«با توجه به وجود حاجب فراوان برای مقام محترم قضایی که دسترسی به ایشان توسط خانواده و حتی امکان یک نوبت  ملاقات وکیل تعیینی را ناممکن نموده بود در نتیجه اینجانب با حضور در ملاقات مردمی و پس از چندین ساعت انتظار موفق به انعکاس معضلات به سرپرست محترم دادسرا شهید مقدس اوین شده که مسائل مورد توجه مسئولانه ایشان واقع گردید.

 

معضل عجیب حاجب های گوناگون برای مقام قضایی فقط در دادسرا شهید مقدس اوین وجود دارد و در تمامی ساختمان های قضایی و امنیتی ترین نهادهای کشور نیز امکان دسترسی به مسئولین مهیا است و با توجه به آنکه حاجب گذاشتن برای مقام قضائی در شرع انور حرام است طبیعتا چند لایه حاجب هیچگونه توجیهی ندارد.

 

امید است با طرح مشکلات این امر حرام در شرع و مشکل‌آفرین برطرف شود.

 

ممانعت از ورود وکلای دادگستری که برای پیگیری کار مردم مراجعه می‌کنند و برای اینجانب که سالهاست در حوزه حقوق شهروندی و حوزه های جدی حقوق امنیتی و نظامی حضور دارم و حتی یک مورد درز اسناد طبقه بندی حائز اهمیت به رسانه ها انجام نشده است جای پرسش است، که چرا جهت پیگیری اینگونه امور عادی حقوقی اما سد غیر منطقی وجود دارد.

 

وکیل متخصص و مسئول در این حوزه که خودش را وقف نموده به درستی در جایگاه پر مسئولیت صلح بان است و بدیهی است همواره باید هم خودش در دسترس رسانه های گوناگون باشد و هم رسانه های مختلف و کلیه مجاری گوناگون حرفه ای و تخصصی در دسترس وکیل قرار داشته باشد. 

 

زیست جهانی یک امر حقیقی و مسئولیت آفرین و مفید است و اگر مسئولین نیز غیر از این باور داشتند در نتیجه از معاون کمیساریای عالی حقوق بشر برای حضور در کشور دعوت نمی‌کردند.

 

عدم  امکان انجام کارکرد منطقی وکالتی و تشبیه اهانت آمیز دستگاه قضایی کشور به نهنگ که مردم محبوس باید مشغول عبادت باشند ممکن نیست زیرا درد موکل بر جان وکیلی که سوگند به رعایت شرف نموده می نشیند و باید در عمل آنرا رعایت نماید.»

 

چشم چپ امیر ولایتی در تاریخ دوم مهرماه ۱۴۰۱، با شلیک گلوله ساچمه‌ای در محله نارمک تهران، آسیب دیده بود. امیر شاه ولایتی در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی محل سکونت خود در تهران بازداشت شد. او سه‌شنبه سوم به دادسرای اوین احضار شد. این شهروند پس از تفهیم اتهام بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------