آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

نماینده مجلس: وقت بررسی لایحه حجاب را نداشتیم، آن را مشمول اصل ۸۵ کردیم!



سیدجواد حسینی‌کیا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سیدجواد حسینی‌کیا عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: برخی می‌گویند با ایجاد قانون عفاف و حجاب، تقابل ایجاد خواهد شد. باید بگویم اصلاً این‌طور نیست، چون جامعه ما مومن و متدین است و بی‌حجاب‌ها اندک هستند. همچنین هر کسی که در دنیا با قانون مقابله کند با او برخورد می‌شود. 

 به گزارش رویداد۲۴؛ حدود یک ماه پیش با رای اکثریت نمایندگان مجلس، بررسی لایحه عفاف و حجاب، اصل هشتاد و پنجی شد تا اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی این اختیار را داشته باشند که این لایحه را پس از بررسی به قانون تبدیل کنند. در همین رابطه، رویداد۲۴ با «سیدجواد حسینی‌کیا» نماینده سنقر و کلیائی و عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت‌وگو کرده است که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید:

 

* بنده یکی از موافقان اصل هشتاد و پنجی شدن بررسی لایحه عفاف و حجاب بودم و این رویکرد از سوی مجلس به خاطر این نبود که این وظیفه از دوش اکثریت مجلس خارج و مسئولیت آن بر عهده تعداد معدودی از همکاران قرار بگیرد.

 

* لایحه عفاف و حجاب مواد زیادی داشت و حقیقتاً به بررسی آن نمی‌رسیدیم، زیرا در هفته‌های آتی می‌باید بررسی برنامه هفتم توسعه کشور را در دستور کار قرار دهیم. 

 

* اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب، یعنی داشتن فرصت بیشتر تا اینکه نمایندگان کمیسیون تخصصی، نظرات کارشناسان و مرکز پژوهش‌ها را بشنوند تا بتوانند موضوعات پلیس و قوه قضاییه را در لایحه بیاورند که در نهایت لایحه‌ای قوی و کارآمد شود.

 

* در لایحه مورد بررسی که در نهایت قرار است به قانون تبدیل شود، حتماً و باید سابقه فرهنگی و صبغه قضایی تواماً با هم بررسی شود.

 

* برخی انتقاد می‌کنند که چرا لایحه عفاف و حجاب را اصل هشتاد و پنجی کردید، زیرا این رویکرد برای مسائل امنیتی است. به این افراد باید بگویم به هیچ وجه این‌طور نیست که تنها موضوعات امنیتی اصل هشتاد و پنجی شود و این کار مجلس یازدهم کاملاً قانونی بود و همکاران با درنظر گرفتن وقت و برنامه کاری مجلس روی به چنین رویکردی آوردند.

 

* مردم تصور اشتباه از موضوع اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب نکنند، زیرا افراد حاضر در دو کمیسیون قضایی و حقوقی و فرهنگی که در تصمیم‌گیری در این رابطه دخیل هستند، از نماینده‌های آن‌ها هستند و ما این اختیار را به این افراد دادیم، چون متخصص در این زمینه هستند. از این‌رو امیدوارم که با تصویب نهایی لایحه و تبدیل آن به قانون، خواسته نیرو‌های ارزشی در خصوص مقابله با پدیده کشف حجاب برآورده شود.

 

* برای رفع کشف حجاب، یک بخش کار، امر به معروف و نهی از منکر است که مردم باید انجام بدهند، یعنی حساسیت جامعه نسبت به بی‌حجابی و بخش دیگر، خلاء قانون‌گذاری و جرم‌انگاری است که ان‌شاءالله با تلاش همکاران، نهایی شود.

 

* برخی می‌گویند با ایجاد قانون عفاف و حجاب، تقابل ایجاد خواهد شد. باید بگویم اصلاً این‌طور نیست، چون جامعه ما مومن و متدین است و بی‌حجاب‌ها اندک هستند. همچنین هر کسی که در دنیا با قانون مقابله کند با او برخورد می‌شود.

 

* قانون‌گذاران در مملکت نمی‌توانند موضوع به این مهمی که برای مردم اساسی است را نادیده بگیرند. از این‌رو باید با تدبیر رفتار کرد، ولی حاشیه هم همیشه بوده و نباید اصل موضوع را معطل برخی حواشی جزئی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------