آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

خاصه خرجی برای صداوسیما در برنامه هفتم پشت درهای بسته



 صداوسیما ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
در روزهایی که صداوسیما در وضعیت وخیم بحران مخاطب به سر می‌برد، قرار است روغن ریخته نذر امام‌زاده شود و تحت عنوان کاهش آگهی، دولت منابع بیشتری را در مقایسه با گذشته از بودجه عمومی تقدیم صداوسیما کند.

 به گزارش اصلاحات نیوز؛ برنامه هفتم توسعه که این روزها در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، دچار بازنویسی و تغییرات اساسی شده که از جمله این تغییرات، در نظر گرفتن امتیازهای عجیب برای صداوسیما است.

 

به عنوان مثال در ماده ۷۷ برنامه سازمان صداوسیما مکلف شده که سالانه ۱۵ درصد از حجم تبلیغات آگهی بازرگانی خود را کاهش دهد و در مقابل، دولت باید کسری منابع ناشی از کاهش تبلیغات را برای صداوسیما از منابع خودش جبران کند.

 

در واقع در روزهایی که صداوسیما در وضعیت وخیم بحران مخاطب به سر می‌برد و نشان‌های تجاری رغبت چندانی برای تبلیغ محصولات خود در صداوسیما ندارند، قرار است روغن ریخته نذر امام‌زاده شود و تحت عنوان کاهش آگهی، دولت منابع بیشتری را در مقایسه با گذشته از بودجه عمومی یعنی از محل نفت و مالیات، حاضر و آماده و بدون دردسر تقدیم صداوسیما کند.

 

جالب‌تر اینکه در تبصره ماده ۷۷ یک تکلیف دیگر هم از جیب بودجه عمومی تعیین و دولت مکلف شده است که سهم خود را در تأمین بودجه صداوسیما حداقل به اندازه یک و نیم درصد بودجه عمومی دولت در نظر بگیرد و به طور کامل تخصیص دهد.

 

این درصد در بودجه سال جاری ۰.۷ درصد است و در صورت تصویب نهایی این ماده در برنامه هفتم، پیش‌بینی می‌شود بودجه صداوسیما در سال آینده حداقل دو برابر افزایش یابد و به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد. آن هم در وضعیتی که قبلاً لااقل به صورت تشریفاتی یک بند تحت عنوان گزارش عملکرد در انتهای ماده قید می‌شد که همین بند هم از برنامه تا این مرحله حذف شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------