آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن /فقط در حد یک کد می گویم که...

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه وعده ساخت۴ میلیون مسکن به پاشنه آشیل دولت رئیسی تبدیل شده است، گفت: یکی از نمایندگان مجلس یازدهم که…

محسن برهانی: سخاوتمندانه پشت تریبون‌ها مجازات و بگیر و ببند خیرات نکنید



محسن برهانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
محسن برهانی، وکیل دادگستری نسبت به رخدادهای اخیر مربوط به کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان در یادداشتی واکنش نشان داد و از دادستان مربوطه خواست با احضار کاظم‌ها و علیرضاها کمی همزادپنداری کنند و بعد از این سخاوتمندانه پشت تریبون‌های رسمی و غیررسمی، مجازات و بگیر و ببند خیرات نکنند.

به گزارش رویداد۲۴، محسن برهانی در یادداشتی با عنوان «جرم؛ عذرخواهی یا احضار؟» درباره اتفاقات اخیر مربوط به کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان پرداخته که در زیر می‌خوانید:

 

زمانی که جرمی ارتکاب می‌یابد و افرادی متهم به آن جرم می‌شوند، اگر جرم قابل گذشت باشد با شکایت شاکی و اگر جرم غیرقابل گذشت باشد با اقدام دادستان، تعقیب شروع می‌شود و پس از ارجاع پرونده به بازپرسی یا دادیاری، اقدامات تحقیقی توسط بازپرس یا دادیار شروع می‌گردد.

 

دادستان به عنوان موعی‌العموم و به نمایندگی از جامعه تعقیب را شروع می‌کند و در این میانه دادستان در شروع تعقیب، اختیاری ندارد و شروع تعقیب تکلیف است و امری دلبخواهی نیست (مستفاد از ماده ۲۲ ق‌آدک). در هر حال باید تعقیب شروع شود و بازپرس پس از بررسی اولیه و احضار متهمان و مطلعان و انجام تحقیقات اگر نظر قضایی‌اش بر جرم بودن تعلق گرفت، قرار جلب به دادرسی صادر و اگر بر عدم جرم بودن تعلق گرفت، قرار منع تعقیب صادر خواهد کرد. اما در هر حال این تعقیب و تشکیل پرونده بایستی انجام شود (لازم به ذکر است که با توجه به سنگینی اتهامات، صدور قرار تعلیق تعقیب موضوع ماده ۸۱ ق‌آدک منتفی است).

 

 

در یک ماه اخیر جامعه در جریان دو اتهام سنگین به آقایان کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان قرار گرفت و در انتظار اینکه چه خواهد شد و نتیجه تعقیب و تحقیق چه خواهد بود، اما با کمال تعجب با یک عذرخواهی و استغفار، سر و ته داستان ظاهراً جمع شده است و هیچ تعقیبی و به تبع آن هیچ تحقیقی صورت نپذیرفته است!

 

عذرخواهی و استغفار بعد از ارتکاب جرم هیچ تأثیری بر تعقیب و تحقیق ندارد و حداکثر در رسیدگی در دادگاه می‌تواند از کیفیات مخففه محسوب شود؛ بنابراین تکلیف دادستان با عذرخواهی و استغفار، ساقط نمی‌شود.

 

برخی باور دارند که ارکان سه‌گانه جرم «انتقال مال غیر» و «توهین به مقدسات» تمام است و این دو شخص مجرمند و برخی دیگر هم می‌گویند ایشان مجرم نیستند. خب چه باید کرد؟ بحث و دعوا کنیم و شیر یا خط بیندازیم؟ یا باید تعقیب صورت گیرد و بعد از تکمیل تحقیقات، همه چیز مشخص شود نه اینکه سخنگوی سابق دستگاه قضا بگوید: «بقیه مطالب را حاج آقا فرمودند»؟!

 

ورود به موقع دادستان مربوطه و اطلاع‌رسانی این مهم به کاظم‌ها و علیرضا‌ها تفهیم می‌کند که هیچ شخصی فراتر از قانون نیست و در کشور شهروند درجه یک و دو و سه و چهار نداریم. شاید بعد از احضار توانستند کمی همزادپنداری کنند با بسیاری فعالان اجتماعی و بعد از این سخاوتمندانه پشت تریبون‌های رسمی و غیررسمی، مجازات و بگیر و ببند خیرات ننمایند.

 

محسن برهانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------