آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

نماینده مجلس: رادیکال ها وارد مجلس شدند و پاسخگوی مطالبه مردم نخواهند بود



یحیی ابراهیمی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله می‌گوید: دولت سیزدهم باید پاسخگوی عدم‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد. در برخی حوزه‌های انتخابیه به مردم خیانت کردند و رای مخدوش شد.

به گزارش رویداد۲۴، مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم، پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی بود. در حوزه انتخابیه شهرستان دلفان در استان لرستان، یحیی ابراهیمی، نماینده کنونی دلفان و سلسله در مجلس یازدهم در رقابت با محمدحسین محمدی با اختلاف کمتر از ۸هزار رای، موفق به ورود به مجلس دوازدهم نشد.

 

او با رویداد۲۴ درباره دلایل مشارکت پایین مردم در انتخابات و نگرانی‌های ناشی از این کاهش مشارکت گفتگو کرده است.

 

بخش‌های مهم این گفتگو را می‌خوانید؛

* از عمده دلایل پایین بودن مشارکت در انتخابات اخیر، مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری است، که در خیلی از خانواده‌ها به چشم می‌آید و افرادی که در انتخابات شرکت نکردند، معتقدند تغییر نمایندگان در مجلس، تحول خاصی در روند اقتصادی کشور ایجاد نخواهد کرد.

 

انتخابات مخدوش بود

* یکی دیگر از دلایل پایین بودن مشارکت در انتخابات، عوامل اجرایی در برخی مناطق کشور از جمله حوزه انتخابیه خودم بود؛ به مردم خیانت کردند و رای مخدوش شد.

 

* در برخی حوزه‌های انتخابیه، هیات‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی، یک‌جانبه بود و همین باعث شد انگیزه شرکت در انتخابات توسط مردم کمرنگ شود. این روند، خیانت به رهبری و نظام است. به نحوی عمل شد که انگیزه مردم برای رای دادن پایین بیاید و آن‌ها تصور کنند که رای‌شان فایده ندارد، چون قرار است در نهایت، یک فرد خاص نماینده مجلس شود.

 

مجلس دوازدهم رادیکال‌تر و یکدست‌تر از مجلس یازدهم است

* مجلس یازدهم، یکدست بود، ولی مجلس دوازدهم، یکدست‌تر شد؛ افراد رادیکال‌تر، رای بیشتری آوردند و قطعاً حضور این افراد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های بی‌شمار جامعه باشد.

 

* امیدوارم افرادی که رای آوردند، بر مدار عقلانیت و براساس معیار‌های علمی برای  حوزه انتخابیه خود و سطح کشور تصمیم بگیرند؛ اما روندی که من تا امروز دیدم امیدوارکننده نیست و به نظر نمی‌رسد اوضاع بهتر شود.

 

* با تحریم‌های کشور‌های استکباری علیه ایران و نگرشی که قرار است در مجلس حاکم شود، من احساس بهتر نشدن اوضاع را دارم.

 

با این فرمان، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پایین‌تر هم خواهد شد

* اولویت  کشور، کاهش مشکلات اقتصادی جامعه و اشتغال‌زایی است. قطعاً اگر دست فرمان اداره کشور، دست فرمان فعلی باشد، یقین بدانید در انتخابات ریاست‌جمهوری با افت بیشتری در مشارکت مردم روبرو خواهیم شد.

 

* دولت سیزدهم باید پاسخگوی عدم‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد. ما در مجلس یازدهم، قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کردیم و اجرای این مصوبات و ایجاد رضایت در بین مردم، کار دولت است. دولت باید درآمد‌های پیش‌بینی شده را محقق کند، ولی وقتی تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی ضعیف است و پاسخگو نیست، چه باید کرد؟ وقتی رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید می‌کنند، چه فرد و افرادی باید زمینه آن را محقق کنند؟ دولت باید با بی‌طرفی این فضا را آماده می‌کرد، اما در این امر موفق ظاهر نشد؛ این ضعف چه در بین مدیران ارشد و چه در بین مدیران میانی و حتی پایین‌تر  در استان‌ها، مشهود بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------