زلنسکی: تصویب کمک آمریکا نشان می‌دهد اوکراین برای کرملین افغانستان دوم نخواهد بود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت که بسته کمکی به کشورش که توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، پیام محکمی به کرملین می‌فرستد که اوکراین افغانستان دوم نخواهد بود. او تاکید کرد که این کمک‌ها به کشور فرصت پیروزی می‌دهد و کی‌یف قادر خواهد بود از خود در برابر روسیه دفاع کند.

به گزارش انتخاب،ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت که بسته کمکی به کشورش که توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، پیام محکمی به کرملین می‌فرستد که اوکراین افغانستان دوم نخواهد بود.

 

 زلنسکی روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه با تاکید بر اهمیت سلاح‌های دوربرد و سامانه پدافند هوایی در جبهه اوکراین به این شبکه آمریکایی گفت که امیدوار است روند تصویب این لایحه‌ها در مجلس سنا شتاب گیرد تا ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده به تحقق برسد.

 

او تاکید کرد که این کمک‌ها به کشور فرصت پیروزی می‌دهد و کی‌یف قادر خواهد بود از خود در برابر روسیه دفاع کند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها مخالفت با درخواست دولت جو بایدن، چند بسته کمکی پیشنهادی را از جمله برای حمایت از اوکراین به تصویب رساند.

 

رهبران و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که کی‌یف مدت‌ها انتظار آن را می‌کشید و شامل ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید سلاح توسط اوکراین بود، به کند شدن پیشروی تدریجی روسیه در سال سوم جنگ کمک می‌کند.

 

به باور تحلیلگران این بسته اما برای از سرگیری حملات کیف کافی نیست و به کمک‌های بیشتری نیاز است.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه، در پاسخ به این سوال شبکه ان‌بی‌سی که آیا این بسته کمک می‌کند تا اوکراین در جنگ با روسیه پیروز شود یا موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود، گفت که این به آن بستگی دارد که چه زمانی اوکراین کمک‌ها را دریافت کند.

 

زلنسکی سپس به نمونه جنگنده‌های اف-۱۶ اشاره کرد و گفت تصمیم برای ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین سال پیش گرفته شده بود که با گذشت یک سال هنوز به کی‌یف تحویل داده نشده‌اند.

 

قرار است بسته تصویب شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به مجلس سنا برود و جو بایدن نیز متعهد شده است که فورا برای اجرایی شدن نهایی‌اش، آن را امضا کند.

 

کشورهای غربی روز یکشنبه از تصویب بسته کمک‌های مالی توسط مجلس نمایندگان آمریکا استقبال کردند اما روسیه تهدید کرد که تصویب این بسته «ویرانی بیشتر» اوکراین را به دنبال خواهد داشت و مردم بیشتری نیز کشته می‌شوند.

 

حمله اوکراین به یک کشتی روسیه در کریمه

 

از سوی دیگر، اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک کشتی متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه را در شبه جزیره کریمه هدف قرار داده است.

 

شبه جزیره کریمه که در شمال دریای سیاه و جنوب اوکراین قرار داد از سال ۲۰۱۴ به طور غیرقانونی به اشغال روسیه درآمد.

 

به گفته وزارت دفاع اوکراین، روز یکشنبه نیروی دریایی این کشور توانسته کشتی نظامی «کومونا» را که برای نجات سایر کشتی‌ها به کار می‌رفت، در کریمه هدف قرار دهد.

 

اوکراین اعلام کرده که هدف قرار گرفتن این کشتی تأیید شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------