آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

رئیس سازمان انرژی اتمی: تا تحریم‌ها رفع نشود روند فعلی را ادامه می‌دهیم



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت: طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند. 

 به گزارش شفقنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: نمی‌شود تروئیکای اروپایی انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها تعهدات خود را عمل نکنند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، ما این روند را ادامه می دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است.

 

اسلامی در ادامه گفت: موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: ۲۲ سال می شود که این‌ها مطرح است و ما همیشه صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کردیم و همراهی می‌کنیم تا این موضوع حل شود.

 

اسلامی درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شواری حکام گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و اقداماتی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------