آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

طالبان: در حال گفت‌وگو با ایران درباره حقآبه هیرمند هستیم



طالبان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سرپرست نخست‌وزیری طالبان در دیدار رئیس نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت که این گروه نگرانی ایران در خصوص حقآبه رودخانه هیرمند را از طریق گفتگو برطرف می‌کند

به  گزارش  فارس،«مولوی عبدالکبیر»، معاون سیاسی و سرپرست نخست‌وزیری طالبان در ملاقات با رئیس یوناما خواستار ازسرگیری فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان شد.

 

این مقام طالبان در ملاقات با رئیس یوناما، همچنین درباره اختلاف‌ با ایران بر سر حقابه رود هیرمند گفت: طالبان در حال حاضر در مورد حقآبه با مقامات ایران گفتگو می‌کند.

 

بر اساس بیانیه منتشرشده از طرف سخنگوی طالبان، مولوی عبدالکبیر، سرپرست نخست‌وزیری این گروه، به رئیس یوناما گفت که «افغانستان به‌جز حق مشروع خود، در هیچ جا حقابه بیشتر نمی‌گیرد و اگر (ایران)، در این زمینه نگرانی داشته باشد، می‌توانیم نگرانی آنان را از راه گفت‌وگو و تفاهم حل کنیم».

 

اخیرا «حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل گفته است که طالبان اجازه داده‌اند تا کارشناسان ایرانی از سد کجکی بازدید کنند.

 

وی افزود: طالبان باید به معاهده حقابه هیرمند پایبند باشد.‌

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------