آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

بورل: مشارکت‌کنندگان برجام درباره حفظ تحریم‌های موشکی ایران اجماع ندارند



بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین اعلام کرد که کشورهای مشارکت‌کننده در برجام درخصوص حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران اجماع ندارند.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: من در تاریخ ۱۴ سپتامبر نامه‌ای را از وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس دریافت کردم که در آن درخصوص مسئله‌ای نگران‌کننده در ارتباط با اجرای تعهدات ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به من اطلاع‌رسانی می‌کردند.

 

وی در ادامه نوشت: وزرای خارجه درخصوص عدم پایبندی ایران از سال ۲۰۱۹ سخن گفته بودند و درنظر داشتند که این مسئله از طریق سازوکار حل‌وفصل اختلافات برجام حل نشده است. آن‌ها از قصد خود مبنی بر عدم برداشتن تحریم‌های برجامی در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ خبر دادند.

 

بورل افزود: متعاقبا من به عنوان هماهنگ‌کننده با مشارکت‌کنندگان در برجام درخصوص مسیر پیش‌رو رایزنی کردم. پیرو این رایزنی‌ها دریافتم که تا به امروز به دلیل نقطه نظرات مختلف مطرح شده، این مسئله حل‌ نشده باقی مانده است. در عین حال، مشارکت‌کنندگان بر عزم خود مبنی بر یافتن راه‌حل دیپلماتیک در چارچوب برجام تاکید کردند.

 

این مقام ارشد اروپایی در انتها نوشت: من به ادامه دادن تمامی تلاش‌های ممکن در رابطه از ازسرگیری اجرای کامل برجام به طور کامل متعهد هستم. این مسئله بود که طی رایزنی‌ها نیز درخصوص آن گفت‌وگو شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------