امیرعبداللهیان: دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه دیشب با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی‌اش با وزرای خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا با بیان اینکه ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ‌ نیست، گفت: به آنها تأکید کردم که دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

به گزارش فارس فارس، حسین امیرعبداللهیان دیشب (پنجشنبه) ۲۳ فروردین ماه با وزرای خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا تلفنی گفت‌وگو کرد. 

 

وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  در پاسخ به تماس‌های تلفنی وزرای خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

 

وی افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور (انگلیس، آلمان و استرالیا) در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کردم.

وزیر خارجه بیان کرد: تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.

‏ 

‏امیرعبداللهیان همچنین گفت: همچنین پیام تبریک سه وزیر امور خارجه به مناسبت عید سعید فطر را دریافت کردم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------