آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

توقیف کشتی حامل سلاح ایران به حوثی‌ها توسط آمریکا/ واکنش جدید عراق به حمله موشکی ایران



توقیف کشتی حامل سلاح ایران به حوثی‌ها ،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آمریکا مدعی توقیف کشتی حامل سلاح ایران به حوثی ها در سواحل سومالی شد.

به گزارش دیده‌بان ایران، قطعات موشک که توسط نیروی دریایی آمریکا از یک قایق کوچک در دریای عرب و نزدیکی سواحل سومالی توقیف شد.

 

سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد که این قطعات توسط جمهوری اسلامی برای حوثی‌ها ارسال می‌شد. قطعات ضبط شده شامل پیشران، سیستم هدایتی و سرجنگی برای موشک‌های بالستیک میانبرد و کروز ضد کشتی یمنی در کنار قطعات مربوط به موشک‌های پدافند هوایی بود.

 

در این عملیات که روز ۱۱ ژانویه توسط نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت، دو نیروی ویژه از واحد عملیات ویژه دریایی موسوم به سیلز نیز جان خود را از دست دادند.

 

آن‌ها سوار بر قایق بادی تندرو خود را به کشتی رسانده و یکی از آن‌ها هنگام ورود به کشتی تعادلش را از دست داد و به درون آب سقوط کرد. همرزم وی برای نجات او به داخل آب پرید اما هر دو توسط امواج به پایین کشیده شده و جان باختند.

 

بدنه موشک آبی که در تصویر می‌بینید متعلق به موشک کروز ضد کشتی است.

 

یک نفتکش باری متعلق به یونان در سواحل یمن هدف موشک قرار گرفت

رویترز به نقل از یک منبع در وزارت کشتیرانی یونان اعلام کرد: یک نفتکش باری متعلق به یونان در سواحل یمن هدف موشک قرار گرفت

 

اصابت موشک به یک کشتی در دریای سرخ

آژانس امنیت دریایی «امبری» انگلیس گزارش داد: موشکی به کشتی باری با پرچم مالت اصابت کرد که در حال عبور از دریای سرخ جنوبی بود.

 

بر اساس گزارش بریتیش‌امبری، این کشتی در فاصله ۷۶ مایلی دریایی شمال غربی صلیف در یمن هدف قرار گرفت.

 

پایگاه تلگراف به نقل از منابع خود گزارش داد: کشتی هدف قرار گرفته در دریای سرخ از ویتنام به سمت اسرائیل در حال حرکت بود.

 

ساعاتی پیش نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد: گزارش‌ها از یک حادثه دریایی در دریای سرخ در نزدیکی بندر «عصب» اریتره حکایت دارد.

 

مشاور امنیت ملی عراق درمورد حمله موشکی ایران: مساله وجود مقر موساد در اربیل، بی‌پایه و اساس است

الفرات نوشت: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به همراه هیاتی به اربیل سفر کرده است، گفت: «ادعا‌ها مبنی بر هدف گرفتن مقر موساد در اربیل، بی‌پایه و اساس است.»

 

الاعرجی اظهار داشت: «ما به همراه اعضای کمیته تحقیقات از منزل تاجری که شب گذشته در اربیل مورد هدف قرار گرفت، بازدید میدانی انجام دادیم و روشن شد که ادعا‌های مبنی بر هدف گرفتن مقر موساد، بی‌پایه و اساس است.»

 

وی تصریح کرد: «ما به نشست مشترک با دستگاه‌های امنیتی در اقلیم کردستان ادامه می‌دهیم و به زودی گزارشی به فرمانده کل نیرو‌های مسلح ارائه خواهیم کرد.

 

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی هم به الجزیره گفت: «ایران باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد و حملات این کشور غیرقابل پذیرش است.»

 

پیش از این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقر‌ها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقر‌های اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------