آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

روزنامه جمهوری اسلامی: اعتراض به وزیر نیرو به دلیل همنوایی با طالبان در مساله حقابه هیرمند؛ شرم‌آور بود!



وزیر نیرو،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

روزنامه جمهوری اسلامی از هیات نمایندگان مجلس ایران که با طالبان دیدار کردند و همچنین به اظهارات اخیر وزیر نیرو درباره حقابه هیرمند انتقاد کرده است.

 

این روزنامه نوشت: این روزها در میانه آفتاب جانسوز تموز و بی‌آبی مردم نجیب سیستان که توقع تلاش بی‌وقفه مسئولان برای دریافت حقابه قانونی از حکومت طالبان را دارند، شاهد سفر یک هیات از نمایندگان مجلس به کابل بودیم که به جای بازدید از سد کجکی و کمال‌‌خان و مطالبه حقابه ملت ایران، در نقش وکلای مدافع طالبان ظاهر شده و یکی از این نمایندگان، تمام‌قد به دفاع از تروریست‌های طالبان برخاسته و مدعی شده طالبان از لحاظ فرهنگی تحول زیادی داشته و در مسیر اصلاح قرار دارند. وی همچنین در حالیکه شیعیان افغانستان هر روز در زیر سیاست‌های ظالمانه طالبان له می‌شوند و برای فرار از این مظالم از کشورشان فرار می‌کنند، مدعی شد طالبان امنیت شیعیان افغانستان را تامین کرده است.

 

از همه شرم‌آورتر این که یکی از آقایان به جای اینکه بازدیدی از مسیر هیرمند و سد کجکی و کمال‌خان انجام داده باشند، هم‌نوا با طالبان گفته است، در این مسیر طولانی 700 کیلومتری هیرمند در افغانستان، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد! این سخن، نادیده انگاشتن اطلاعات دقیق ماهواره‌ایست که نشان داده‌اند آب در هیرمند فراوان است و طالبان از دادن حقابه ایران امتناع می‌کند.

 

تصویری قابل توجه برای مسئولان ایرانی از هیرمند پر از آب؛ طالبان آدرس غلط می‌دهد!

اطلاعات آنلاین | برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از هیرمند نوشتند: جدیدترین تصویر از ورودی رودخانه هیرمند به سد کجکی افغانستان نشان می‌دهد این رودخانه پرآب است.

 

هیرمند ،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی



کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------