آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

سیب‌زمینی‌ چادگان روی دست کشاورزان ماند



 کشت سیب زمینی در چادگان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان گفت: کشت سیب زمینی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و ۵۲ هزار تن انواع سیب زمینی در این شهرستان انبار شده است. 

حسین محمدی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان در گفت‌وگو با  فارس در چادگان اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چادگان زیر کشت سیب زمینی رفت و ۶۵ هزار تن سیب زمینی برداشت شد.

 

وی افزود: بیشترین کشت سیب زمینی در این مزارع به انواع اگریا، جیلی و ماردونا اختصاص دارد که دربخش مرکزی و چناررود کشت شده است.

 

محمدی عنوان کرد: کشت سیب زمینی در این شهرستان به روش بارانی و تیپ آبیاری است که صرفه‌جویی خوبی در مصرف آب به همراه داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: سیب زمینی در این شهرستان به قیمت هر کیلوگرم ۳ الی ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به هزینه‌های زیاد کشاورزی باعث متزلزل شدن کشاورزان شده است.

 

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت کشاورزان لازم است دولت تمهیداتی بیندیشد تا سیب‌زمینی به خارج از کشور صادر شود.

 

محمدی گفت: کشت سیب زمینی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و الان ۵۲ هزار تن انواع سیب زمینی در این شهرستان انبار شده است.

 

یکی از کشاورزان شهر رزوه به خبرنگار فارس در چادگان گفت: ما از دولت و مسؤولین شهرستان در خواست داریم تدابیری بیندیشند تا نسبت به صدور سیب زمینی اقدام شود چون ما وام دریافت کرده‌ایم و در پرداخت وام با مشکل روبرو شده‌ایم.

 

یکی از کشاورزان روستای گشنیزجان بخش مرکزی نیز گفت: از دولت‌مردان انتظار داریم فکری به حال کشاورزان بکنند تا باعث رنجش بعضی از کشاورزان نشود چون با خرید سیب زمینی کیلویی ۳ الی ۴ هزار تومان کشاورز شکست سختی خواهد خورد.

 

یکی از سیب‌زمینی‌کاران بخش چناررود چادگان نیز اظهار داشت: من با اجاره کردن زمین و خرید بذر گران‌قیمت زمین کشاورزی را به کشت سیب زمینی اختصاص دادم که متاسفانه با رکود قیمت سیب زمینی مواجه شدم و کلی بدهی بانکی دارم که باعث نابودی زندگی من می شود.

 

این سیب‌زمینی‌کار افزود: سال گذشته محصول سیب زمینی فروش خوبی داشت، ولی امسال با این قیمت بازار و هزینه‌هایی که کردم جوابگو نیست و اگر محصول ما به فروش نرود بدهی سنگینی را باید متحمل شوم.

 

شهرستان چادگان در ۱۲۰ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است و شغل بیشتر اهالی این منطقه دامداری و کشاورزی است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------