آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

اعتراض کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران به افزایش سن و سابقه بازنشستگی



رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

دکتر سمیه گلپور رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در یادداشتی برای عصر خبر نوشت:

 

1- قوانینی مانند قانون بازنشستگی دایمی است و نمیشود در یک قانون موقت آنها را تغییر داد و این امر خلاف سیاستهای کلی نظام قانونگذاری است مضافاً به اینکه در سیاستهای کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید در بند ۳ آن به لزوم پایبندی به حقوق و تعهدات بین نسلی تصریح شده است.

 

2-هر تغییری باید از طریق گفتمان سه جانبه صورت گیرد و حداقل دولت باید از طریق همین ارکان فعلی که خیلی هم سه جانبه نیست هم این تغییرات را اقدام نکرده و تشکل ها را نه مجلس به مذاکره طلبید و نه دولت، و جلساتی هم که نمایندگان کارگری در این موضوع تلاش کردند که با نمایندگان خود در این موارد گفتگو کنند با اصرار نمایندگان کارگری برگزار شد و نه نمایندگان محترم....

 

3- اینکه در اصلاحات بیمه ای اول اصلاحات سیستماتیک باید باشد و بعد پارامتریک یعنی اول باید نظام چند لایه شکل بگیرد و بعد بروند سراغ اصلاحات پارامتریک.

 

4-باید مشخص شود وضع موجود صندوق‌ها و به ویژه سازمان تامین اجتماعی فقط و فقط مربوط به پایین بودن سن و سابقه است یا عوامل دیگری نظیر عدم پرداخت بموقع و نقدی حق بیمه های سهم دولت یا فقدان نظام چند لایه و در سال تحمیل اقشار خاص به سازمان در دهه ۶۰و۷۰دولت تعدیل نیروی انسانی انجام داد و این کارمندها به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شدند و بلافاصله بازنشست شدند و....

 

5-  اگر دولت و مجلس دلشان برای سازمان تامین اجتماعی می سوزد باتوجه به حکم رهبرنظام در بند۴سیاستهای کلی تامین اجتماعی همین امروز مصوب کنند و اقدام جدی و موثری و عملی انجام دهند و‌کل حق بیمه های مربوط به دولت در سال جاری را نقدا و یکجا به سازمان تادیه کنند و بدهی های قبلی مربوط به پنجاه سال گذشته را هم نقدا و یکجا بپردازند.

 

اگر واقعا دلسوز سازمان هستندعوامل دیگر نظیر اثرات تحریمها و حصر اقتصادی ظالمانه نیروی کار غیر مجاز خارجی واردات بی رویه و قاچاق افسارگسیخته عدم رشد سرمایه گذاری در دهه قبل و...همگی باعث کاهش تولید و‌کاهش اشتغال و در نتیجه عدم افزایش بیمه شده گردیده و ناترازی صندوقها که باید اثرات  آنها را دید و دولت جبران کند و فقط مشکل سن و سابقه نیست.

 

همچنین خصوصی سازی های غیر اصولی در دودهه قبل بدون محاسبه حق و حقوق کارمندان دولت در قیمت‌گذاری شرکتهای واگذاری باعث ورشکستگی صندوقهای کارمندی دولتی شده و فقط مشکل سن و سابقه نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------