«باربی» پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۳



 باربی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
«باربی» توانست با فروش کلی ۵۷۵ میلیون دلاری، لقب پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۳ سینماهای آمریکای شمالی را بگیرد. 

به گزارش  صبا، این در حالی است که نمایش موفقیت آمیز آن در جدول گیشه نمایش آمریکای شمالی ادامه دارد.

 

رکورددار قبلی انیمیشن کمدی اکشن «برادران سوپرماریو» با فروش کلی ۵۷۴ میلیون دلار بوده است.

 

باربی هفته قبل هم میلیون دلار فروش کرد که برای چهارمین هفته نمایش آن رقم بسیار خوبی به حساب می آید.

 

تحلیل گران اقتصادی سینما عقیده دارند باربی با فروش کلی بالای ۶۵۰ میلیون دلار به اکران عمومی خود در آمریکای شمالی خاتمه خواهد داد.

 

فروش بین المللی این کمدی هم به رقم بالای ۴۲۰ میلیون دلار رسیده است. به کمک این رقم، فروش جهانی فیلم به رقم یک میلیارد و سه میلیون دلار رسیده است.

 

این در حالی است که فروش جهانی برادران سوپرماریو مبلغ یک میلیارد و ۳۵ میلیون دلار بوده است.

 

طی روزهای آینده باربی خواهد توانست رقم فروش جهانی برادران سوپرماریو را هم رد کرده و عنوان پرفروش ترین فیلم جهان در سال جاری را از آن خود کند.

 

تنها دو فیلم توانسته اند در سال جاری میلادی رقم فروش جهانی یک میلیارد دلاری را رد کنند و جالب این که هیچ یک از آنها نه اکشنی ابرقهرمانانه هستند و نه دنیاله ای بر یک فیلم موفق سینمایی.

 

باربی ماه ژولای اکران عمومی شد و با افتتاحیه عالی ۱۶۲ میلیون دلاری خود نشان داد که قصد رکوردشکنی های تازه در جدول گیشه نمایش سینماها را دارد. با این رقم افتتاحیه، باربی لقب اولین فیلم یک فیلمساز زن را گرفت که بهترین و بالاترین افتتاحیه را داشته است.

 

این فیلم برای چهار هفته متوالی، صدرنشین جدول هفتگی سینماهای آمریکای شمالی شد.

 

باربی هم چنین توانسته رقم فروش عالی ۵۳۶ میلیون دلاری «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان را نیز رد کند تا بتواند لقب پرفروش ترین محصول کمپانی برادران وارنر در خاک آمریکا را به خود اختصاص دهد.

 

گرتا گرویگ کارگردان باربی قبل از این چند درام مستقل و غیرمتعارف هم چون «زنان کوچک» و «لیدی برد» را ساخته که در قالب بلاک باسترهای سینمایی قرار نمی گیرند.

 

او در مصاحبه ای از علاقه اش برای ساخت قسمت دوم باربی صحبت کرده و این در حالی است که مدیران برادران وارنر هنوز واکنشی به صحبتهای او نشان نداده اند.

 

باربی در خاورمیانه با مشکل سانسور روبرو شد و در شرایطی که عربستان و امارات متحده عربی با حذف چند صحنه آن اجازه نمایش عمومی فیلم را صادر کردند، کشورهایی چون لبنان، کویت و الجزیره ترجیح دادند آنرا اکران عمومی نکنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------