نظرات منتقدان دربارۀ «سقوط خاندان آشر»؛ هولناک، جذاب، اعتیادآور



سریال سقوط خاندان آشر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
مینی‌سریال ترسناک و رازآلود «سقوط خاندان آشر» (The Fall of the House of Usher) با الهام از داستان کوتاهی از ادگار آلن پو در هشت قسمت ساخته شده و در روز 12 اکتبر (20 مهرماه) از نتفلیکس پخش خواهد شد.

به گزارش فرادید، در خلاصۀ داستان این سریال آمده است که دو خواهر و برادر به نام‌های رودریک آشر و مدلین آشر یک شرکت داروسازی را بنیان گذاشته و آن را به یک امپراتوری عظیم ثروت، قدرت و نفوذ تبدیل کرده‌اند. اما وقتی وارثان خاندان آشر یکی یکی به قتل می‌رسند، کم‌کم رازهایی تاریک از گذشتۀ این خانواده از پرده بیرون می‌افتد.

 

اغلب منتقدانی که سریال را پیش از پخش رسمی آن تماشا کرده‌اند، آن را موهبتی ارزشمند برای طرفداران ژانر وحشت ارزیابی کرده‌اند. امتیاز فعلی سریال در وبسایت راتن‌تومیتوز 95 درصد از 37 نقد است. در اینجا گزیده‌ای از نظرات منتقدان را ملاحظه خواهید کرد.

 

دن فینبرگ از هالیوود ریپورتر: نیمی از جاذبۀ این سریال به خاطر سناریوی خلاقانه‌ای است که به نحو مناسبی از داستان ادگار آلن پو الهام گرفته و نیم دیگرش به خاطر فضای پر از وحشتی است که مفهوم «کارما» را در دل خود دارد؛ در مجموع این سریال بدون هیچ تعارف و تردیدی سرگرم‌کننده است.

 

دایس جانستون از اینوِرس: فلنگن [کارگردان و نویسندۀ سریال] سبک خاص خودش را با برجسته‌ترین شاهکارهای ادگار آلن پو به خوبی ترکیب کرده و یک تراژدی حماسی خانوادگی خلق کرده که می‌شود گفت نقطۀ اوج همکاری او با نتفلیکس است.

 

کیت فیپس از تی‌وی‌گاید: اگرچه کشته شدن شخصیت‌ها با روش‌های عجیب و غریب سریال را تا حدی به یک جور اسلشر قابل پیش‌بینی تبدیل کرده، اما هر چقدر که جلوتر می‌رویم فضای سریال تاریک‌تر و مرموزتر می‌شود و می‌توان انعکاس تیرگی‌های دنیای واقعی را در داستان خانوادۀ آشر مشاهده کرد.

 

سریال سقوط خاندان آشر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

الکس مِی‌دی از JoBlo's Movie Network: سقوط خاندان آشر یک سریال گیرا و زیباست. با اینکه بعضی شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی خیلی جا نیافتاده‌اند اما اغلب آن‌ها پخته و متناسب هستند. درست است که این سریال به اندازۀ «خانۀ هیل» ترسناک نیست اما باز هم آنقدر وحشت در دل خودش دارد که کاملا مناسب فصل هالووین باشد.

 

آماندا سینک از هالیوود اَوتسایدر: این بهترین، خلاقانه‌ترین و اصیل‌ترین سریالی است که فلنگن برای نتفلیکس ساخته است.

 

دبوپریا دوتا از های‌آن‌فیلمز: سقوط خاندان آشر بار دیگر ثابت می‌کند که فلنگن یکی از پیشگامان وحشت مدرن است؛ آن نوعی از وحشت که شما را در تاملاتی عمیق غرق می‌کند. این سریال یک پیروزی واقعی از حیث داستانگویی و شیوۀ روایت است.

 

ماریا لاتیلا از فیلم‌استوریز: با وجود نقص‌های آشکارش، این سریال یک اثر عالی و فوق‌العاده است؛ سقوط خاندان آشر هولناک، جذاب و کاملا اعتیادآور است.

 

سریال سقوط خاندان آشر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------