ساندنس ۲۰۲۴ کارش را شروع کرد/ «قصه‌های عجیب و غریب» افتتاحیه



جشنواره ساندنس ۲۰۲۴،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
ساندنس با تشویق فیلم «قصه‌های عجیب و غریب» با داستانی درباره انتقام خونین از نازی‌ها کارش را شروع کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، با پشت سر گذاشتن یک چهارشنبه برفی در پارک سیتی که هیاهوی ورود چهره ها به فستیوال را کاهش داد، جشنواره فیلم ساندنس در روز افتتاحیه پنجشنبه آفتابی خود شروع به کار کرد. تنها چیزی که لازم بود مقدار زیادی پودر بود که در همه جا پخش شد تا پس‌زمینه‌ای عالی برای سلفی‌ها و انتشار اخبار در رسانه‌های اجتماعی فراهم شود.

 

جمعیتی که برای تماشای جشنواره گرد آمده بودند در این روز در صف افتتاحیه فیلم «قصه‌های عجیب و غریب» منتظر تهیه بلیت بودند و در نهایت ده‌ها نفر از ایستادگان در صف از رسیدن به این رویداد جا ماندند.

 

«داستان های عجیب و غریب» همکاری دوباره ساندنس به کارگردان ها رایان فلِک و آنا بودن است که فیلم محبوب ساندنس در سال ۲۰۰۶ «نیم نلسون» را ساخته بودند. این زوج چندی پیش ساخت فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» ۲۰۱۹ را برعهده داشتند. «قصه‌های عجیب و غریب» بازگشتی به ریشه‌های قدیمی‌شان است: مجموعه ای ترسناک، هیجان‌انگیز و کمدی که به اوکلند دهه ۱۹۸۰ ادای احترام می‌کند. در این فیلم پدرو پاسکال، جی الیس، نورمنی، دومینیک تورن، بن مندلسون، جی یونگ یو و آنگوس کلود فقید جلوی دوربین رفته اند.

 

این فیلم گلچینی از مجموعه‌ای از داستان‌ها است که کنش پانک‌ها در مقابل نازی‌ها در «جنگجویان» والتر هیل و یک رقابت رپ با حضور نورمنی و تورن را دربرمی گیرد. همچنین یک داستان انتقام جویانه با بازی پاسکال در نقش یک مجری قمار ورزشی بازنشسته را ارایه می کند. یک فیلم اکشن وحشیانه با بازی جی الیس که ده‌ها و ده‌ها تن از برتری‌طلبان سفیدپوست را به قتل می‌رساند هم در این مجموعه جا دارد که یادآور بسیاری از فیلم‌های کلاسیک کونگ فو است از جمله لباس زرد رنگی شبیه به لباسی که بروس لی در «بازی مرگ» و اوما تورمن در «بیل را بکش» پوشیده است.

 

«قصه های عجیب و غریب» همچنین نامه ای عاشقانه به منطقه به ویژه با موسیقی محلی است. تماشاگران ساندنس در طول بسیاری از سکانس‌های فیلم بسیار مهیج ظاهر شدند و بارها و بارها در لحظات پیروزمندانه دست می زدند و فیلم را تشویق می کردند. آخر فیلم با نمایش نوشته «عاشقانه به یاد آنگوس کلود» با تشویق شدید حضار مجموعه را به پایان رساند. پس از آن فِلِک و بودِن برای پرسش و پاسخ روی صحنه رفتند و با ذکر نام‌های متعدد از جمله پاسکال، نورمانی و الیس از بازیگرانشان تشکر کردند.

 

وقتی از الیس خواسته شد روز مورد علاقه خود را در صحنه فیلمبرداری بازگو کند، داستانی درباره شوخی با پاسکال، مندلسون و آنگوس کلود که جولای گذشته در خانه خانوادگی اش در اوکلند درگذشت تعریف کرد.

 

این فیلم یکی از چندین فیلمی است که به دنبال توزیع کننده است و در میان مخاطبان ساندنس مدیرانی از نتفلیکس، سونی پیکچرز کلاسیک و نئون هم حضور داشتند تا چنین مواردی را از دست ندهند.

 

در روز افتتاحیه، ساندنس چندین نمایش پرهیاهوی دیگر را هم روی پرده برد از جمله اولین مستندهای «ایالت دختران» و «سوپرمن: داستان کریستوفر ریو» و همچنین «ونی ویدی ویچی» درباره افراد فوق ثروتمند.

 

این جشنواره از ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) آغاز شد و تا ۲۸ این ماه (۸ بهمن) ادامه خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------